Імпорт сирої нафти в Азію в травні зріс до найвищого рівня за 12 місяців, причому зростання відбулося завдяки Індії, другого за величиною покупця у регіоні.
Згідно з даними, зібраними LSEG Oil Research, до регіону, який є найбільшим імпортером сирої нафти, очікується надходження 27,81 млн барелів на добу (б/д), порівняно з 26,89 млн б/д у квітні.
Це збільшення на 920 тис. б/д порівняно з попереднім місяцем, причому основна частина приросту припадає на Індію, де очікується, що імпорт зросте до історичного максимуму в 5,26 млн б/д, що на 710 тис. б/д більше порівняно з 4,55 млн б/д у квітні.
На відміну від зростання в Індії, імпорт Китаєм, найбільшим у світі імпортером сирої нафти, продовжив тенденцію до зниження: у травні надходження заплановано на рівні 10,72 млн б/д, порівняно з 10,93 млн б/д у квітні, що є найнижчим показником із січня.
Третій і четвертий імпортери нафти в Азії, Південна Корея і Японія, мали травневий імпорт приблизно на тому ж рівні, що й у квітні, причому Південна Корея дещо знизилася порівняно з квітневими 2,91 млн б/д, тоді як травневі надходження в Японію збільшились до 2,38 млн б/д порівняно з квітневими, які становили 2,31 млн б/д.
Імпорт Азії в травні також був меншим, ніж 28,47 млн б/д, зафіксованих LSEG у тому ж місяці торік.
Згідно з даними LSEG, за перші п’ять місяців року надходження сирої нафти в Азію в середньому становили 27,19 млн б/д, що лише ненабагато вище, ніж 27,09 млн б/д за той же період 2023 року.
У стабільній картині, яка складається для імпорту сирої нафти в Азію цього року, варто зазначити контрастні успіхи Індії й Китаю.
Частково стабільні показники Індії можна пояснити сильною економікою, коли валовий внутрішній продукт зріс на 8,4% за три місяці до грудня.
Попри те, що темпи зростання, можливо, сповільнилися у кварталі до кінця березня, вони, ймовірно, становитимуть близько 7%, що є достатньо високим показником, щоб стимулювати зростання попиту на транспортне паливо через збільшення виробництва й зростання продажів автомобілів.
Виборчий процес в Індії, який триває кілька тижнів до 1 червня, у якому бере участь майже 1 млрд виборців, також, ймовірно, одноразово підвищив попит на паливо.
Іншим чинник, що підтримує імпорт сирої нафти в Індію, – постійна доступність російської сирої нафти зі знижками, причому LSEG прив’язує LSEG до 1,96 млн б/д порівняно з 1,60 млн б/д у квітні.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти