У початок

Торгівля російською нафтою з Індією й Китаєм зупиняється через санкції

Згідно з трейдерами й даними про судноплавство, торгівля березневими вантажами російської нафти в Азії зупинилася через великий розрив цін між покупцями й продавцями в Китаї після того, як вартість фрахтування танкерів, на які не вплинули санкції США, підскочила, пише Reuters.

Пропозиції на березень російської нафти ESPO Blend, що експортується з тихоокеанського порту «козьміно», підскочили до премії в $3-5 за барель до ICE Brent на основі постачання франко-судна (DES) до Китаю після того, як фрахтові ставки для танкера Aframax на маршруті різко зросли на кілька мільйонів доларів, сказали троє трейдерів, знайомих із сортом.

До січневих санкцій високий зимовий попит і стабільні ціни на конкуруючі марки з Ірану призвели до того, що спотові премії на нафту ESPO Blend до Китаю зросли майже до $2 за барель, що є найвищим показником з початку розв’язаної росією 2022 року повномасштабної війни в Україні.

В Індії фінансовий директор Bharat Petroleum Corp Ltd повідомив Reuters минулого тижня, що компанія не отримала нових пропозицій щодо доставлення в березні, як зазвичай, і очікує, що кількість вантажів, запропонованих у березні, зменшиться порівняно з січнем і груднем.

Індія зазвичай отримує пропозиції російської нафти в середині кожного місяця.

2024 року на російську сиру нафту припадало 36% імпорту Індії й майже п’ята частина імпорту Китаю.

Згідно з даними аналітичної компанії Kpler, останні санкції стосуються танкерів, які перевозять близько 42% російського морського експорту нафти, головним чином до Китаю, хоча під санкції танкери поступово вивантажують нафту в Китаї й Індії протягом періоду відмови.

США роз'яснили Індії, що танкери, завантажені російською нафтою, повинні розвантажитися до 27 лютого відповідно до санкцій, повідомив журналістам міністр нафти Індії Панкадж Джайн. Платежі за нафту на борту підсанкційних суден повинні бути здійснені до 12 березня, додав він.

У Китаї танкери, що нещодавно потрапили під санкції, стикаються із затримками розвантаження нафти, попри те, що вони відповідають вимогам щодо відмови. Згідно з даними LSEG, три з них вивантажили російську нафту ESPO й Sokol протягом 15-17 січня, тоді як танкер Olia розвантажився в порту «Яньтай» у Шаньдуні в неділю після майже трьох тижнів перевезення вантажу ESPO.

За даними LSEG, танкер Huihai Pacific все ще очікує на вивантаження в Тяньцзіні після завантаження вантажу ESPO 5 січня, а «віктор тітов» прямує до Циндао після завантаження Sokol 6 січня.

Згідно з даними LSEG, в Індії з 10 січня дев’ять танкерів, які нещодавно потрапили під санкції, вивантажили нафту, причому кілька перевозили нафту Urals.

ЗЯк вважають у консалтинговій компанії FGE, санкції США й заборона, введена на початку цього місяця китайською компанією Shandong Port Group, призведуть до того, що нафтопереробні заводи (НПЗ) у провінції Шаньдун найближчим часом втратять до 1 млн барелів на день (б/д).

Незалежні нафтопереробники скорочують обсяги виробництва, оскільки альтернативне постачання коштує дорожче, і очікується скорочення виробництва на 400 тис. б/д до лютого.

Старший аналітик Kpler Сюй Мую очікує, що імпорт Китаєм російської далекосхідної сирої нафти залишатиметься низьким у найближчі тижні після падіння до шестимісячного мінімуму в 717 тис. б/д минулого тижня.

Щодо Індії, FGE сказав, що країна стикається з перебоями в постачанні російської нафти на 450 тис. б/д, але нафтопереробники користуються перевагами періоду згортання.

У грудні й січні Індія спостерігала зниження постачань із росії порівняно з попередніми шістьма місяцями.

Індійські нафтопереробники шукали альтернативні постачання з Близького Сходу, Африки й США на березень і квітень, оскільки вони очікують скорочення постачань з росії, повідомляє Reuters.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти