За перше півріччя 2021 р. в Україну було імпортовано 728 тис. т скрапленого газу, що на 2% менше порівняно з аналогічним періодом 2020 р.. Про це з посиланням на власне дослідження повідомляє Консалтингова група «А-95». До вказаних обсягів не входить сировина для «Карпатнафтохіму», який за звітний період прийняв на перероблення 52,2 тис. т бутану (+93% порівняно з аналогічним періодом 2020 року).
Найбільшим одержувачем імпортного ресурсу за підсумком півріччя стала група компаній «Надєжда», яка збільшила закупівлі на 4%. Крім заміщення білоруських виробників ресурсом «Сургутнафтогазу», в структурі постачань компанії значних змін у 2021 р. не відбувалося. Основним постачальником залишається «ТШО», частка ресурсу якого становить 64%.
Другу сходинку посіла «БРСМ-Нафта». Група імпортувала 75 тис. т СВГ, зберігши торішній показник, коли вона була найбільшим покупцем. Обсяги «Роснафти» компанія частково замінила ресурсом «Білоруснафти», «Газпрому» і «Сургутнафтогазу». Крім того, за звітний період оператор імпортував 12,6 тис. т технічного пропану виробництва «Омського каучуку» і 13,7 тис. т СВГ «Тенгізшевройла», постачання від якого в першому півріччі 2020 року не здійснювалось. При цьому «БРСМ» значно скоротив закупівлю продукту виробництва «Лукойла».
На 21% скоротився імпорт компанією «Авантаж 7», до 52 тис. т. Зміни в структурі постачання компанії були значними. Зниження обсягів пов'язане з припиненням постачань «Роснафти» і зниженням закупівель ресурсу «Лукойла» до 4 тис. т (-68%). Водночас зростання спостерігається за спотовими постачаннями зі Східної Європи і «ТШО». Крім того, компанія могла переорієнтуватися на СВГ українського виробництва і частково – на перекуповування на внутрішньому ринку.
WOG збільшив закупівлі імпортного СВГ на 34% – до 45 тис. т. Основне джерело зростання – білоруські виробники, які збільшили відвантаження на адресу волинської групи втричі.
Практично без змін відпрацювала з імпорту півріччя компанія ОККО. Обсяги «Роснафти», які випали, мережа частково замінила ТЕРМ-контрактом з «БНК», а також спотовими закупівлями на білоруських перевалках. Також у структурі постачань з'явився ресурс виробництва PKN Orlen і «Лукойла».
Найбільший приріст постачань за перше півріччя зафіксовано по «Євромін Енерджі» (дочірня структура Vitol в Україні) – +418%. Компанія, що вийшла на український ринок у кінці 2019 р., продовжує агресивно боротися за клієнтів. Основним джерелом постачання дочки Vitol є «Тенгізшевройл».
Найбільший морський імпортер «Укртатнафта» також демонструє впевнений приріст обсягів. Компанія збільшила імпорт скрапленого газу в 2,5 раза, постачивши в Україну 36 тис. т морських партій.
«Ультрамарин трейдинг», інший постачальник морем, також демонструє велике зростання. Компанія розпочала активну роботу торік у червні, поставивши 3 тис. т СВГ. За перше півріччя 2021 року імпорт компанії вже досяг 15 тис. т. Завдяки ціновій кон'юнктурі на морі, перші морські партії «Ультрамарин» постачив уже в лютому. У південних регіонах Миколаїв залишається одним із найбільших трейдингових базисів. У червні компанія розширила базис відвантажень за рахунок Бердянська.
Gaztron збільшив імпорт скрапленого газу до 26 тис. т (+44%). Як відомо, трейдер переміг у тендері на постачання автогазу для мережі Shell в Україні, з чим і пов'язано позитивну динаміку імпорту.
10%-ве скорочення за півріччя продемонструвала «КЛО», імпорт якої склав 31 тис. т. Основне джерело зниження – постачання «Роснафти». Після відходу з України Proton Energy «КЛО» частково компенсувала обсяги закупівлею ресурсу «Лукойла», а також більш високою активністю на внутрішньому ринку.
Отримувач |
2020 р. |
2021 р. |
Зміна, % |
Надєжда |
72,3 |
75,1 |
3,9 |
БРСМ-Нафта |
74,0 |
74,2 |
0,2 |
Авантаж |
66,2 |
52,1 |
-21,3 |
WOG |
33,8 |
45,3 |
33,9 |
ОККО |
43,2 |
42,8 |
-1,0 |
Євромін Енерджі |
7,3 |
37,8 |
417,7 |
Приват |
14,0 |
36,3 |
159,5 |
Кло |
34,8 |
31,2 |
-10,3 |
Газтрон |
17,8 |
25,6 |
43,9 |
Сокар |
27,0 |
24,0 |
-11,2 |
Глуско |
61,5 |
23,0 |
-62,6 |
Західекотоп |
11,7 |
17,3 |
48,3 |
Маршал |
11,8 |
16,8 |
42,4 |
Ультрамарин трейдинг |
3,0 |
14,9 |
397,8 |
Автотранс |
21,4 |
14,3 |
-33,2 |
Решта |
242,0 |
197,3 |
-18,5 |
Загалом |
741,7 |
727,9 |
-1,9 |
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти