Було виявлено щонайменше дев'ять випадків, коли судна «тіньового» флоту росії залишали розливи нафти у світових водах, починаючи з 2021 року. Про це йдеться у спільному розслідуванні видання Politico й некомерційної журналістської групи SourceMaterial, передає «Європейська правда».
Як повідомляється, журналісти використали супутникові знімки неурядової організації SkyTruth і поєднали їх із даними про судноплавство від компанії з аналізу ринку Lloyd's List і товарної платформи Kpler.
Таким чином вони виявили витікання нафти, пов’язані з російським «тіньовим» флотом, у різних кінцях світу – від Таїланду до В'єтнаму, Італії й Мексики.
Ці танкери також проходили через такі судноплавні коридори, як Червоне море і Панамський канал. Це означає, що у разі серйозної аварії може відбутися розрив міжнародних торговельних шляхів.
Міністр закордонних справ Швеції Марія Мальмер Стенергард заявила, що кораблі становлять «значну небезпеку» для морського середовища, а виявлені журналістами випадки це демонструють.
Старі судна, які використовує росія для свого «тіньового» флоту, не лише скрипучі й здебільшого нерегульовані, вони часто й не застраховані, тому в разі витікання або більш серйозного розливу урядам буде важко притягнути ці судна до відповідальності.
Раніше стало відомо, що російський «лукойл» закупив для «тіньового» флоту 25 старих танкерів через 74-річного британського бухгалтера.
Наприкінці серпня повідомлялося, що росія почала використовувати у своєму «тіньовому» флоті найбільше у світі плавуче сховище скрапленого природного газу Saam FSU.
У середині липня стало відомо, що раніше невідомі компанії, ймовірно, повʼязані з росією, почали накопичувати десятки суден, здатних перевозити скраплений природний газ, що може означати розширення російського «тіньового» флоту танкерів.
У жовтні повідомлялося, що росія збільшила обсяги свого «тіньового» флоту нафтових танкерів майже на 70% порівняно з минулим роком, попри обмеження проти страховиків і судноплавних компаній, що дозволило москві обійти західні санкції.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти