російська державна нафтоналивна компанія ПАТ «совкомфлот» заявила, що санкції США чинять тиск на її діяльність, що є останньою ознакою того, що ці заходи ускладнюють доставку нафти в країну, пише Bloomberg.
Минулого місяця управління з контролю за іноземними активами Міністерства фінансів США включило до списку «cовкомфлот» і ідентифікувало 14 танкерів із сирою нафтою, в яких ця російська держкомпанія має інтерес. Це стало доповненням до ширших заходів, які вже було застосовано до суден, які не належать до «совкомфлоту», і до дружніх з росією компаній із жовтня за порушення ліміту G7 щодо цін на російську нафту.
«Нові санкції створюють додаткові операційні труднощі для ведення бізнесу, — йдеться в заяві «совкомфлоту». — Компанія працює над подоланням поточних проблем і продовжує експлуатувати флот у звичайному режимі».
Заходи, введені наприкінці минулого року, розпочали період посилення санкцій, спрямованих на обмеження доступу кремля до нафтодоларів для фінансування його війни в Україні. До цього москва почала шукати обхідні шляхи, накопичивши величезний так званий тіньовий флот танкерів для доставки своєї нафти. Проте західні регулятори висловлюють застереження щодо кроків, які можуть підвищити світові ціни на пальне й посилити інфляційний тиск.
Більшість танкерів, які потрапили під індивідуальні санкції з жовтня, практично припинили торгівлю або зіткнулися зі значними перебоями після введення заходів. Трейдери в Азії, які є найбільшими одержувачами російської нафти, заявили, що ці заходи ускладнюють і роблять дорожчим пошук відповідних суден для торгівлі.
Трейдери на китайських нафтопереробних заводах (НПЗ) заявили, що фрахтові ставки для суден, які обробляють чутливу сиру нафту, як у росії, залишаються стійкими — незважаючи на ослаблення ширшого ринку судноплавства, — оскільки все більше танкерів потрапляють під санкції або виділяються США.
Таким чином, продавці російських сортів вимагали занадто високі ціни на сорти Urals і ESPO, особливо враховуючи обмежений пул покупців, готових мати справу з москвою, кажуть трейдери.
Крім того, судновласники, які працюють з чутливою нафтою, заявили, що вони дедалі обережніше ставляться до будь-яких угод із суднами, які потрапили під санкції.
Відповідно до даних Argus Media, зібраних Bloomberg, передбачувана вартість доставки флагманської російської нафти Urals в Індію становить близько 20% від експортної ціни на вантажі, які залишають росію. Важко зрозуміти, яку частину цих витрат насправді несе росія.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти