У початок

Тендери Міноборони із закупівлі «арктики» очікувано провалилися

Також є російською мовою

Міністерство оборони України (МОУ) 1 грудня провело три тендери із закупівлі дизельного пального загальним обсягом 53,7 тис. т з постачанням до 21 грудня 2021 р.. Про це свідчать результати торгів в електронній системі ProZorro.

Основний обсяг у двох тендерах – сумарно 42,1 тис. т – припадав на дизельне пальне арктичних марок. Компанія з орбіти холдингу «Галнафтогаз» (керує брендом ОККО) виявилася єдиною, хто зареєструвався на цих торгах, і тому автоматично була визнана переможцем по лотах на суму 41 634 т. Виняток становили лише 500 т, які виграла структура «Сокар Україна».

Лоти на постачання дизпального літніх марок розподілили між собою «Торум» (входить до орбіти «Трейд Коммодіті», 7 500 т) і «Фрагрант» (4 100 т).

Результаты тендера Министерства обороны на закупку 26 070 т ДТ арктических марок 
Лот Объем Победитель Стоимость
всего лота
Цена
победителя,
грн/т 

Рыночная цена в день
проведения торгов,
грн, т*

1 3075 ОККО КОНТРАКТ 107 679 120 35017,6 32491
2 3075 ОККО КОНТРАКТ 107 679 120 35017,6 32491
3 3075 ОККО КОНТРАКТ 107 679 120 35017,6 32491
4 3075 ОККО КОНТРАКТ 107 679 120 35017,6 32491
5 2730 ОККО КОНТРАКТ 95 598 048 35017,6 32491
6 2730 ОККО КОНТРАКТ 95 598 048 35017,6 32491
7 2740 ОККО КОНТРАКТ 95 948 224 35017,6 32491
8 770 ОККО КОНТРАКТ 26 963 552 35017,6 32491
9 2150 ОККО КОНТРАКТ 75 287 840 35017,6 32491
10 2150 ОККО КОНТРАКТ 75 287 840 35017,6 32491
11 500 Сокар Украина  16 999 065 33998,13 32491
Всего 26070        
           
 Результаты тендера Министерства обороны на закупку 16 064 т ДТ арктических марок 
1 1600 ОККО КОНТРАКТ 56 028 160 35017,6 32491
2 2122 ОККО КОНТРАКТ 74 307 347,20 35017,6 32491
3 2122 ОККО КОНТРАКТ 74 307 347,20 35017,6 32491
4 2085 ОККО КОНТРАКТ 73 011 696,00 35017,6 32491
5 2085 ОККО КОНТРАКТ 73 011 696,00 35017,6 32491
6 1750 ОККО КОНТРАКТ 61 068 000,00 34896 32491
7 1750 ОККО КОНТРАКТ 61 068 000 34896 32491
8 2550 ОККО КОНТРАКТ 89 294 880 35017,6 32491
Всего 16064        
           
Результаты тендера Министерства обороны на закупку 11 600 т ДТ летних марок 
1 2050 Фрагрант 67 223 614,35 32792,01 31130
2 2050 Торум 67 773 000 33060 31130
3 2050 Торум 67 773 000 33060 31130
4 2050 Фрагрант 67 223 614,35 32792,01 31130
5 1700 Торум 56 202 000 33060 31130
6 1700 Торум 56 202 000 33060 31130
Всего 11600        
  *С учетом премии на качество арктической марки в размере $50/т

На думку директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, результат торгів з «арктики» означає їхній провал, оскільки один постачальник не в змозі виконати такий обсяг постачання.

«Для закупівлі палива Міноборони обрало максимально невідповідний час – розпал попиту на арктичні марки пального, виробництво яких у дуже обмеженій кількості є лише на Мозирському й Кременчуцькому заводах. Попри непогану стартову ціну, масово постачальники не вийшли на торги, а це означає, що вільних обсягів на ринку немає», — заявив Куюн, зазначивши, що до останнього були певні сподівання на вихід на торги постачальників продукції НПЗ «Укртатнафта», однак у підсумку цього не сталося. Обсяги також надходять із Литви, але вони вкрай незначні.

За словами експерта, автоматичне визнання системою заявок ОККО переможцями за фактом не означає постачання даних обсягів.

«Мозирський НПЗ може випускати за добу максимум 1000 т арктичної марки ДП, яких насилу вистачає на найбільші роздрібні мережі. Ймовірно, ОККО має надлишок у кілька тисяч тонн, але це навряд чи більше 10-15% від потреби Міноборони», — каже глава «А-95», вважаючи, що на етапі переговорної процедури більшість лотів не буде підтверджено контрактами.

Раніше експерт наголошував на провальній політиці закупівель нафтопродуктів Міністерством оборони у 2021 р.. За його словами, з початку року Міноборони закупило лише 30 тис. т, або 30% дизельного пального від рівня минулого року. Закупівель арктичної марки взагалі не проводили, а авіагасу було куплено 71% від рівня минулого року.

У 2020 р. Міністерство оборони підписало договори на постачання 126,8 тис. т дизельного пального літніх і арктичних марок (+70% до 2019 р.), 62,29 тис. т авіаційного пального (+55%), 6,7 тис. т низькооктанового бензину А-80, 2,65 тис. т бензину марки А-92 і 636 т – А-95.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти