У початок

Танкери, що перевозять іранську нафту, все частіше вимикають транспондери

Танкери, що беруть участь у життєво важливому вузлі нафтової торгівлі між Іраном і Китаєм, зникають із цифрових систем відстеження, оскільки загроза санкцій США змушує вносити тактичні зміни для забезпечення потоку сирої нафти, пише Bloomberg.

Протягом останніх місяців усе більше суден почали вимикати свої транспондери, наближаючись до вод біля східної Малайзії, гарячої точки для перекачування іранської нафти з одного судна на інше для транспортування до Китаю. Раніше системи рідко вимикалися, сигналізуючи, коли танкери стояли поруч один з одним.

Хоча тактика вимикання транспондерів не нова, вона використовується все частіше біля Малайзії, щоб уникнути перевірки. Білий дім стверджує, що іранська торгівля нафтою генерує дохід, який фінансує підтримувані Тегераном ополченські угруповання, включаючи ХАМАС, і намагається перешкодити потокам за допомогою санкцій проти суден, портів і нафтопереробних заводів (НПЗ).

«Перевантаження з судна на судно використовувалися для маскування походження цих вантажів, — сказав Муюй Сюй, старший аналітик сирої нафти в Kpler у Сингапурі. — Тепер вони вимикають сигнали на довше, тому ще важче відстежити ці потоки до джерела, яким є Іран».

Недавнім прикладом є Vani, несанкціонований дуже великий танкер для перевезення сирої нафти, побудований 2004 року й здатний перевозити 2 млн барелів. Порожнє судно подало сигнал про своє положення біля східної Малайзії 15 травня, а потім згасло й знову з'явилося повністю завантаженим у регіоні через п'ять днів, згідно з даними відстеження суден, зібраними Bloomberg.

Поки Vani не було у цифрових системах відстеження, 18 травня танкер здійснив перевантаження з судна на судно з Nora, судна, підсанкційного США, яке забрало іранську сиру нафту з експортного термінала острова Харг, повідомляють Kpler і Vortexa. Vani тепер сигналізує Циндао в Китаї як пункт призначення, показують дані двох аналітичних компаній.

Компанія Avani Lines Inc., що базується на Маршаллових островах і є зареєстрованим власником Vani, не має вказаного номера телефону чи адреси електронної пошти для зв'язку на Морському порталі, що керується S&P Global Inc.

Незалежні китайські НПЗ є найбільшими покупцями іранської сирої нафти, яких приваблюють знижені ціни на барелі, оскільки вони допомагають зменшити зазвичай дуже низьку маржу. Хоча офіційні дані Китаю показують, що країна не імпортувала нафту від виробника ОПЕК з 2022 року, дані третіх сторін свідчать про стабільні потоки.

За даними Kpler, Китай імпортував близько 1,46 млн барелів на день (б/д) з Ірану минулого місяця, що менше, ніж п'ятимісячний максимум у березні. Потоки почали скорочуватися наприкінці минулого року, але з того часу відновилися. Інші методи, що використовуються для підтримки торгівлі між Іраном і Китаєм, включають використання «зомбі-кораблів» — суден, які приймають ідентичність танкерів, що були зняті з металобрухту, щоб виглядати законними.

У квітні щонайменше шість перевезень нафти з судна на судно біля берегів Малайзії було здійснено з суднами, які вивели з ладу свої транспондери, включаючи одне з Celine, судно, на яке поширюються санкції США, яке завантажувало іранську нафту з острова Харг, повідомляє Kpler. У тому ж місяці минулого року лише один танкер вийшов з ладу.

Судна, що здійснюють перевезення нафти, можна ідентифікувати, аналізуючи супутникові знімки, але цей процес трудомісткий, а якість зображення залежить від погоди. Він вимагає зіставлення танкерів з фотографіями суден з відомими ідентифікаторами, що вимагає більше часу й може бути схильним до людських помилок.

«Відстежувати ці підсанкційні потоки стає все складніше», – сказала Емма Лі, старший ринковий аналітик розвідувальної фірми Vortexa Ltd., під час презентації для клієнта у Сингапурі на початку квітня, на якій було присутнє Bloomberg News.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти