Усе більше власників танкерів тримаються подалі від Червоного моря, і кілька танкерів змінили курс 12 січня, як показали дані про судноплавство, оскільки авіаудари США й Великобританії по Ємену протягом ночі загострили і без того дуже нестабільну ситуацію в Червоному морі.
Як повідомляє Reuters, атаки було здійснено з повітря й моря у відповідь на атаки єменських ополченців хуситів на кораблі в Червоному морі, життєво важливому судноплавному шляху для світової торгівлі.
Об’єднані морські сили (CMF), багатонаціональне морське партнерство під керівництвом США, попередили всі кораблі про потребу уникати протоки Баб-ель-Мандаб у південній частині Червоного моря протягом кількох днів, йдеться в заяві танкерної організації Intertanko.
Хусити атакують комерційні судна з кінця минулого року. Їхні напади, як стверджують угруповання, спрямовані на підтримку палестинців проти нищівного наступу Ізраїлю в керованому ХАМАС секторі Газа. Ці інциденти були зосереджені в протоці Баб-ель-Мандаб, на південний захід від Аравійського півострова.
Ще однією ознакою ескалації є те, що Іран у четвер захопив танкер з іракською сирою нафтою, призначеною для Туреччини. Цей інцидент стався ближче до Ормузької протоки, між Оманом та Іраном, іншим важливим судноплавним коридором.
Згідно з даними LSEG і Kpler, танкери Toya, Diyyinah-I, Stolt Zulu і Navig8 Pride LHJ розверталися в середині рейсу, щоб уникнути Червоного моря вранці 12 січня між 03:00 і 07:30 за Грінвічем.
П'ять інших нафтових танкерів – Madarah Silver, Hafnia Thames, Free Spirit, Front Fusion і Gamsunoro – або зробили відхилення, або призупинили навігацію 12 січня.
Ціни на нафту зросли приблизно на 2% на 15:42 за Грінвічем, зросли ще більше на початку сесії, коли ціна на нафту Brent перевищувала $80.
«Нафтовий ринок побоюється, що регіон перебуває на непередбачуваному шляху ескалації, коли якоїсь миті постачання нафти справді буде втрачено», — сказав аналітик SEB Б’ярн Шілдроп.
Численні судноплавні компанії останніми тижнями вирішили уникати регіону Червоного моря через підвищені ризики.
Попри деякі переспрямування танкерів, збої в ланцюжках постачань були в основному обмежені індустрією контейнерних перевезень, оскільки хусити активізували свої морські атаки в грудні. Минулого місяця рух нафтових танкерів через Червоне море залишався стабільним.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти