У початок

Танкери льодового класу напередодні нафтового ембарго здорожчали вдвічі

Вартість нафтових танкерів льодового класу помітно зросла напередодні набуття чинності санкціями Євросоюзу проти російської нафти. Про це із посиланням на Bloomberg повідомляють «Порти України».

Зі слів суднових брокерів, деякі афрамакси льодового класу нещодавно було продано за ціною від $31 млн до $34 млн, що вдвічі більше, ніж роком раніше.

У грудні санкції ЄС заборонять морський імпорт російської сирої нафти до країн-членів і обмежать європейським компаніям діяльність із доставки, страхування й фінансування постачань. Це зашкодить доступу москви до великих флотів, зокрема грецьких судновласників.

Менші танкери-афрамакси користуються найбільшим попитом, оскільки можуть заходити в російський порт «приморськ», звідки експортується основна частина нафти Urals. Близько 15 танкерів льодового класу Aframax і Long Range-2 було продано з початку року, причому більшість суден придбали невідомі покупці, повідомляє брокерська компанія Braemar у вересневому звіті.

В усьому світі доступні близько 130 афрамаксів льодового класу, з яких близько 18% належить російському «совкомфлоту». Іншими суднами володіють різні власники, зокрема грецькі компанії, хоча їхня готовність перевозити російську нафту після санкцій ЄС залишається невизначеною.

Танкери льодового класу мають посилений корпус, який не може пробити арктичний лід взимку. Більшість російського експорту з Балтійського моря потребує таких танкерів щонайменше на три місяці з грудня. Вони будуть використовуватися для транспортування нафти з експортних терміналів до безпечних портів у Європі, де нафту може бути перевантажено ​​на інші судна, які можуть перевозити вантаж у різні пункти призначення.

«Відсутність доступних суден льодового класу цієї зими загрожує блокуванням від 500 тис. до 750 тис. барелів на добу (б/д) російської сирої нафти з Балтійського моря, якщо припустити, що зима буде нормальною», — сказав керівник відділу дослідження танкерів Braemar Ануп Сінгх.

За даними суднового брокера EA Gibson Shipbrokers Ltd., протягом травня-серпня 2022 року на придбання вживаних танкерів льодового класу було витрачено близько $1 млрд, що приблизно вп’ятеро перевищує суму за відповідний період торік.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти