Рішення ОПЕК про скорочення видобутку нафти на 2 млн барелів на добу (б/д), яке було прийняте два тижні тому, не мало особливого ефекту на котирування нафти. Таку думку у коментарі enkorr висловив старший віце-президент з енергетики британського філіалу RJ O'Brien Limited у Лондоні Олег Гірко.
З його слів, єдиним винятком був короткостроковий ріст котирувань до $99/бар..
«Грудневий Brent рухається в діапазоні $91-93/бар. в очікуванні подальших імпульсів. Дубайський маркер торгується на $6,71/бар. нижче за Brent, що свідчить про зниження попиту в регіоні (різниця була $5,08/бар. два тижні тому)», — каже експерт, зазначивши, що основний тиск відбувається з боку Китаю, який, як і раніше, переслідує політику Zero Covid.
Разом із цим станом на закриття біржі в п'ятницю, 14 жовня, зросли, на його погляд, спекулятивні позиції, націлені на зростання бензину, дизелю й нафти.
Найскладніша ситуація з дизелем. «Два французьких НПЗ Exxon Mobile повертаються до ладу після страйків. Total усе ще веде перемовини з робітничим класом, виробництво й транспортування палива, як і раніше, дуже ускладнені», — каже Гірко.
З його слів, при експірації жовтневого газойлю беквордація досягла $160/т. При цьому на цю мить постачання в листопаді коштує на $73/т дорожче, ніж за грудень.
«Голландський оператор Vopak підтверджує підвищений попит на сховища. Сьогодні частка товару з росії становить 40% європейського імпорту. Трейдери й переробники намагаються завезти якнайбільше товару до 5-го грудня, коли частка російського товару складе нуль відсотків», — каже представник RJ O'Brien Limited.
Окрім цього, Туреччина, Індія й Китай поспіхом скуповують сибірські барелі, оскільки, зі слів експерта, танкер має завантажитися і вийти з балтійських портів не пізніше 20-21 жовтня, щоб устигнути злитися на терміналах східного Китаю до 5 грудня.
«Заборона на продукцію з росії може негативно позначиться не тільки на бюджеті «країни дурнів», але й рикошетом вдарити по європейському споживачеві. Що буде, якщо повториться історія з газом, і кремль просто перекриє крани нафтопроводів?» — резюмує Гірко.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти