Згідно з інформацією аналітиків і даними LSEG і Reuters, світові ціни на дизельне пальне й маржа нафтоперероблення різко зросли після останнього раунду санкцій США проти російської торгівлі нафтою через очікування, що ці заходи призведуть до посилення постачань.
10 січня Сполучені Штати запровадили найжорсткіші санкції проти російських виробників і танкерів, щоб обмежити надходження другого у світі експортера нафти для фінансування розв’язаної рф повномасштабної війни в Україні.
Багато суден, які нещодавно потрапили під мішень, є частиною так званого тіньового флоту, який прагне обійти західні обмеження, використовувалися для доставлення нафти в Індію з Китаєм. Нафтопереробники у цих країнах виграли від дешевого російського імпорту, який було заборонено в Європі після повномасштабного вторгнення москви в Україну.
«Дизельне пальне [рентабельність] зросло після новин про санкції, і ми очікуємо суттєвих перебоїв у російському експорті дизпального», — сказала аналітик Energy Aspects Наталія Лосада. Вона додала, що принаймні 150 тис. барелів на день (б/д) експорту російського ДП з НПЗ «газпром нєфті» і «сургутнєфтєгазу» перебувають під загрозою.
Згідно з даними LSEG, премія європейського еталонного контракту на дизельне пальне за перший місяць до цього через шість місяців 16 січня зросла до $50,25 за метричну тонну, максимуму за 10 місяців.
Ринок дизельного пального вже перебував у відставанні, термін використовувався для ринкової структури, за якої сусідні контракти торгуються з надбавкою до пізніших контрактів на постачання. Зазвичай це вказує на обмежене оперативне постачання.
Маржа перероблення дизельного пального 16 січня досягла максимуму за п'ять з половиною місяців і становила $20 за барель.
Холодна погода у північній півкулі вже підтримувала ринки дизельного пального.
Маржа перероблення дизельного пального в Азії підскочила 13 січня на 8%, до $17/бар., що є найбільшим зростанням із вересня, а 16 січня знизилася приблизно до $16,5/бар..
Ф’ючерси на дизельне пальне у США 10 січня зросли більш ніж на 5%, що стало найбільшим денним зростанням із жовтня, і в четвер досягло шестимісячного максимуму в $111/бар.. Перший місячний дизель показує понад $10 премії порівняно з контрактом на шостий місяць, це найбільша премія майже за рік.
Трейдери й нафтопереробники враховують вищі витрати на нафту у цінах на паливо й обсягах перероблення, повідомили два сингапурські торговельні джерела, додавши, що зниження потоків дизельного пального в росії навряд чи матиме великий вплив безпосередньо на азійські ринки.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти