У початок

Своє ближче: газ внутрішніх виробників обігнав імпорт за ціною

Вартість скрапленого газу на аукціонах Української енергетичної біржі 15 квітня продемонструвала зростання. Ціна більшості лотів «Укрнафти» коливалася в межах 40 455-42 520 грн/т, коли на минулих торгах дорівнювала 40 029-41 880 грн/т. Найдорожче продавався газ на західних базисах. Протягом кількох годин компанії вдалося реалізувати майже весь виставлений ресурс, а це близько 2,5 тис. т. Нагадаємо, що через млявий попит і надлишок імпортних постачань торги «Укрнафти» інколи розтягувалися на цілий день.

Не таким жвавим був аукціон «Укргазвидобування», проте ціни на ньому все одно виявилися чималими. Загалом із початку торгів третину всіх лотів було реалізовано за 40 191-40 210 грн/т. На момент публікації матеріалу аукціон ще тривав. Компанія знизила вартість газу до 39 500 грн/т, але 85 лотів залишилися непроданими.

Таким чином, вартість газу внутрішнього виробництва на торгах 15 травня виявилася відчутно вищою за пропозиції трейдерів на гуртовому ринку. З 8 по 15 квітня вони в середньому знизилися в ціні на 410 грн/т, до 38 940 грн/т. Про це свідчить моніторинг Консалтингової групи «А-95».

Динаміка середньої гуртової ціни на газ в Україні, грн/т

При цьому кількість пропозицій газу на ринку залишається більш ніж достатньою. Цьому сприяють зростаючі обсяги імпортну при майже незмінному попиті. Так, середньодобове постачання LPG в країну в травні зросло порівняно з квітнем на 15%, до 2,65 тис. т.

Однією із можливих причин зростання цін на аукціонах, особливо на західних базисах, можуть бути хвилювання трейдерів щодо перспектив виїзду газовозів за кордон після 18 травня, коли набуде чинності новий мобілізаційний закон. «Зараз багато водіїв відмовляються їхати за кордон, звільняються. Що буде після 18 травня, невідомо. А через те, що більшість ресурсу постачається саме газовозами, то, можливо, аукціонним газом деякі компанії вирішили себе підстрахувати», — вважає один зі співрозмовників з паливного ринку.

На постачання газу автомобільним транспортом у травні припадає 56% від загального імпорту. У квітні цей показник був на рівні 50%.

Утім, більшість трейдерів не бачать причин для паніки. «Ресурсу на ринку вистачає, тому навіть якщо обсяги перевезень газу вантажівками зменшаться, це не призведе до дефіциту пального», — прокоментували в одній із великих паливних компаній.

Інший імпортер нагадав, що коли протести на кордонах розтягнули рейси до 3-4 тижнів, частка автотранспорту знизилася до 20%, а на заміну йому прийшли постачання по Дунаю і залізничні відвантаження через західний кордон.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти