У початок

Ставки на фрахт російської нафти впали до мінімуму з 2022 року

Фрахтові ставки для транспортування російської нафти впали цього місяця до паритету з іншими світовими експортерами вперше з 2022 року, оскільки було доступно більше танкерів, незважаючи на санкції Заходу, а експорт упав, повідомили Reuters три джерела.

Фрахтові ставки на транспортування російської нафти зросли до понад $20 млн за рейс 2022 року після того, як Захід запровадив санкції та ліміт ціни в $60, щоб обмежити доходи росії від експорту.

Джерела, які побажали залишитися неназваними, сказали, що ставки впали, оскільки активізація російських нафтопереробних заводів у липні знизила експорт і стримував попит на танкери. Водночас поступово нарощувався «тіньовий флот».

Флот, готовий взяти на себе ризик транспортування російської нафти, незважаючи на санкції, –це застарілі танкери, якими часто керують маловідомі компанії в Дубаї та Китаї, які ходять під прапорами африканських країн.

Індія, яка з 2022 року стала найбільшим покупцем нафти сорту Urals, є основним пунктом призначення танкерів, які виходять із російських портів із нафтою на борту.

Вартість транспортування Urals із чорноморського порту «новоросійськ» до Індії для танкерів Suezmax, які можуть вміщувати 140 тис. метричних тонн, впала з початку червня приблизно до $4,3-4,5 млн в один кінець, знизившись приблизно на $1,5-2 млн, повідомили джерела.

«Фрахтові ставки для танкерів Suezmax (на маршрутах з новоросійська до портів у західній Індії) упали за останній місяць. Ці ставки близькі до загальних ринкових оцінок для несанкційної сирої нафти», — сказав Віктор Катона, керівник відділу аналізу сирої нафти в енергетиці консалтингової компанії Kpler.

За словами одного з джерел, танкерний фрахт Suezmax для транспортування нафти CPC Blend, видобутої в Казахстані, яка не підпадає під санкції, до Індії в липні склав $4,8 млн за маршрут.

Нафта CPC Blend завантажується з терміналу «південна озерівка» поблизу новоросійська.

За даними джерел, вартість транспортування російської нафти в Індію для завантаження з портів «приморськ» і «усть-луга» в липні впала приблизно до $4,7-4,9 млн із $5-5,5 млн в середині-кінці червня.  На початку червня вартість такої подорожі перевищувала $6 млн.

За даними Reuters, падіння фрахтових ставок на російському ринку транспортування нафти підтримує ціни на нафту Urals на основі FOB і ще більше підняло їх над лімітом ціни в $60 за барель.

Одне з джерел, що займається торгівлею Urals, сказало, що керовані Грецією танкери були найдорожчими з тих, що постачали нафту з Балтики до Індії, додавши, що навіть ці ставки не перевищують $5,1 млн.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти