Нічні авіаудари Ізраїлю по Ірану призвели до зростання фрахтових ставок та акцій танкерів у п'ятницю, оскільки трейдери й інвестори врахували перспективу порушення роботи значної частини світового нафтоносного флоту, пише Bloomberg.
Форвардні угоди про фрахт на липень — ставки на майбутню вартість транспортування сирої нафти з Близького Сходу до Азії — зросли на 15%, до $12,83 за метричну тонну, згідно з даними брокерської компанії Marex Group Plc. Акції танкерів різко зросли, причому один з провідних світових власників заявив, що він більш обережно ставиться до здачі своїх суден в оренду в регіоні.
Ізраїль завдав ударів по цілях по всьому Ірану рано-вранці у п'ятницю, включаючи ядерні й військові об'єкти. Ця операція ознаменувала значну ескалацію протистояння між двома супротивниками, причому Тегеран пообіцяв, що його ворог «заплатить дуже високу ціну».
«Наразі це премія за ризик — власники утримуватимуться від заходу суден у Перську затоку на звичайній основі, — сказав Ануп Сінгх, глобальний керівник відділу досліджень судноплавства в Oil Brokerage Ltd. — Загроза війни на Близькому Сході є суттєвою для ставок фрахту».
Токійські судноплавні компанії Nippon Yusen KK, Mitsui OSK Lines Ltd. і Kawasaki Kisen Kaisha Ltd. були одними з перших, хто наказав суднам бути обережними після нічних ударів.
Серед азійських акцій акції Cosco Shipping Holdings Co. й China Merchants Energy Shipping Co. зросли 13 червня більш ніж на 5%. В Європі акції Frontline Plc підскочили на цілих 7,9% в Осло.
«Ми набагато більше вагаємося» щодо пропозиції суден для чартеру з Близького Сходу, сказав Ларс Барстад, головний виконавчий директор компанії, яка керує флотом Frontline.
Інші джерела з ринку повідомили про велику кількість власників суден, які відмовляються пропонувати свої судна для оренди, поки вони оцінюють ситуацію.
До нападів ВМС Великої Британії попереджали, що будь-яка ескалація може вплинути на судноплавство, зокрема в Ормузькій протоці, через яку протікає значна частина світового морського транспорту нафти й газу. UKMTO, яка діє як зв'язкова між військово-морським флотом і комерційними суднами, рідко публікує загальні попередження, подібні до цього.
Блокування Ормуза, точки в'їзду й виїзду для танкерів, які забирають вантажі від ключових виробників нафти в Саудівській Аравії, Об'єднаних Арабських Еміратах, Кувейті — і навіть самому Ірані — розглядається як крайній варіант. Союзникам країни, які споживають нафту, потрібно, щоб водний шлях функціонував нормально. Хоча закриття можливе, малоймовірно, що такий акт буде довготривалим, вважає Барстад.
Принаймні 10% світового флоту дуже великих сировинних суден перебувають у Перській затоці будь-якої миті, причому близько 20 суден щодня проходять через Ормузьку протоку.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти