Торік обсяги імпорту дизельного пального у Польщу зменшилися порівняно з 2023 роком, тоді як експорт збільшився, свідчать дані Eurostat.
За підсумками минулого року обсяги імпорту ДП у Польщу скоротилися на 2% й становили 6,94 млн т. Найбільшими постачальниками палива на польський ринок були США й Німеччина, на яких припало 36% і 16% обсягів імпорту відповідно. Впродовж минулого року постачання американського дизелю зросли майже в 4 рази, до 2,51 млн т. Таким чином, продукт з США зміг замістити значну частку російського палива, яке імпортували польські компанії до впровадження ембарго 5 лютого 2023 року.
Імпорт дизпального з Німеччини збільшився з 647 тис. т до 1,12 млн т. Варто зазначити, що основний обсяг німецького палива надходив у Польщу залізницею, але близько 40 тис. т продукту компанії завезли морським шляхом через балтійський термінал у Гдині.
Збільшення імпорту з США й Німеччини позначилося на постачаннях дизпального з регіону ARA. Торік надходження палива з Нідерландів зменшилися з 1,03 млн т до 542 тис. т, Бельгії — з 520 тис. т до 155 тис. т.
Постачання дизпального зі Швеції й Фінляндії також скоротилися. Обсяги шведського продукту впали на 35%, до 650 тис. т, фінського — на 8%, до 270 тис. т.
Серед азійських постачальників слід виокремити Індію й Кувейт. Торік імпорт індійського дизелю зріс на третину, до 283 тис. т, а кувейтського палива — впав на 25%, до 231 тис. т.
Обсяги експорту дизпального з Польщі минулого року зросли на 17%, до 1,83 млн т. Наростити продажі за кордоном вдалося шляхом збільшення виробництва. 2024 року виробництво дизельного пального в Польщі збільшилося на 5%, до 16,2 млн т. Головним покупцем польського дизелю поза межами країни була Україна, на яку припало 96% обсягів постачань. Решта продукту відвантажувалася переважно до Словаччини.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти