США, ЄС і Велика Британія тиснуть на Ліберію, Маршаллові Острови й Панаму, щоб посилити нагляд за суднами під їхніми прапорами для гарантії, що вони не транспортують російської нафти, продану вище від максимально дозволених санкціями цін, повідомило Reuters джерело, знайоме з повідомленнями з цих країнами.
Цей крок знаменує собою чергову ескалацію зусиль Заходу зі встановлення обмеження ціни на морські постачання російської нафти на рівні $60, яке було встановлено, щоб покарати москву за розв’язання повномасштабної війни в Україні.
росії все частіше доводиться звертатися до так званого «тіньового» флоту зі старих танкерів, щоб перевозити нафту й уникати обмеження. Цей флот транспортує нафту до країн, включаючи Китай з Індією, набагато далі, ніж традиційна клієнтська база росії, і значно збільшує витрати на доставку.
Панама, Республіка Маршаллові Острови й Ліберія дозволили деяким із цих кораблів нести встановити їхні прапори, за даними розвідки Lloyd's List Intelligence і нафтових аналітиків. Ця практика, відома як «перестрибування під прапор», дозволяє деяким підставним компаніям, які було створено для торгівлі російською нафтою, плавати на кораблях під цими прапорами й ухилятися від санкцій.
Розвідка Lloyd's List Intelligence заявила, що майже 40% з приблизно 535 танкерів «тіньового» флоту зареєстровано через компанії з Маршаллових островів.
У листах три країни попереджають про посилення обходу ліміту цін на російську нафту, запровадженого G7, і про високий рівень ризику, пов’язаний із суднами, які не надають західних страхових та інших послуг і шукають інші прапори, повідомило джерело. Самі три країни не перебувають під загрозою російських санкцій.
Посольства трьох країн у Вашингтоні не відповіли на запити про коментарі.
Ціль тиску полягає не в тому, щоб зменшити кількість суден, що перевозять російську нафту по воді, а в тому, щоб посилити дотримання обмежень і зробити для росії дорожчим транспортування нафти без використання західних транспортних служб.
Джерело додало, що Панама традиційно реагує на запити США щодо боротьби з незаконною діяльністю.
Група просить Ліберію й Маршаллові Острови підвищити обізнаність серед учасників торгівлі про те, що їхній прапор не повинен використовуватися для танкерів, які перевозять нафту за ціною, вищою від обмежень.
Листи підписали Ліндсі Вайт, голова відділу міжнародних фінансів Міністерства фінансів Великобританії, Джон Берріган, керівник підрозділу фінансових послуг Європейської комісії, і Браян Нельсон, головний чиновник з питань фінансування тероризму в Міністерстві фінансів США, повідомило джерело.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти