У початок

СПГ-судна уникають проходу повз Ємен після посилення атак у Червоному морі — Reuters

Кілька суден зі скрапленим природним газом (СПГ) останніми днями змінили курси, щоб уникнути регіону Червоного моря на тлі морських атак єменських хуситів, які приєдналися до Ірану, на головному світовому торговому шляху Схід-Захід. Про це повідомляє Reuters.

Червоне море з’єднується із Середземним морем Суецьким каналом, створюючи найкоротший судноплавний шлях між Європою й Азією, і з’єднується з Аденською затокою протокою Баб-ель-Мандеб між Єменом і Джібуті. Через канал проходить близько 12% світового судноплавства.

Але останніми днями  атаки на кораблі вздовж маршруту змусили такі компанії, як нафтова компанія ВР, французька судноплавна група CMA CGM і норвезька нафтогазова компанія Equinor, змінити маршрут суден або призупинити транзит через Червоне море.

Згідно з даними відстеження руху суден Kpler і LSEG Eikon, три судна з СПГ наразі скоригували свої маршрути, щоб уникнути проходу повз Ємен. Одне з них, Celsius Copenhagen, пройшло через Суецький канал 13 грудня і було на півдорозі через Червоне море, перш ніж зробити розворот і попрямувати назад 15 грудня.

За даними Kpler, контрольоване судно Oman LNG, яке перевозило вантаж із Фріпорта в Сполучених Штатах, спочатку прямувало до порту в Інчхоні у Південній Кореї. Зараз воно перебуває на південь від Суецького каналу, наступним пунктом призначення є Каламата (Греція).

Два інших судна, Celsius Geneva і Celsius Charlotte, прямували до Аденської затоки зі сходу в Індійському океані, перш ніж змінити напрямок 15 і 18 грудня на південь.

Дані Kpler показали, що судно Celsius Geneva, контрольоване Gunvor, мало пройти Суецький канал 20 грудня. Його майбутній захід у порт у Кейптауні тепер 25 грудня.

За даними Kpler, Celsius Charlotte контролюється Cheniere.

Gunvor заявив, що не коментує питання доставки, тоді як Cheniere не відразу відповів на запит про коментар.

Проте кілька суден з СПГ пройшли повз Ємен через Червоне море й Суецький канал, а інші залишаються на шляху до використання цього маршруту.

Goldman Sachs зазначив у вівторок у своїй записці, що будь-які збої в судноплавстві навряд чи матимуть великий вплив на ціни на сиру нафту й СПГ, оскільки можливості переспрямування суден означають, що безпосереднього впливу на виробництво бути не повинно. 

Кілька суден з СПГ із США до Східної Азії було затримано у Панамському каналі на початку цього року, оскільки сильна посуха обмежила рух водним шляхом.

Судна, які уникають Панамського каналу, повинні пройти через Суецький канал або обігнути африканський континент повз мис Доброї Надії.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти