Середня роздрібна вартість автогазу в Україні за тиждень із 20 по 24 листопада збільшилася на 0,70 грн/л, до 36,07 грн/л. Про це свідчать дані моніторингу Консалтингової групи «А-95».
Як повідомляв enkorr, роздрібні мережі проводять акції «чорної п’ятниці», які будуть тривати протягом трьох днів.
Разом з тим майже у всіх регіонах України лишаються перебої з постачаннями автогазу на низці АЗС. Про це enkorr повідомляють спостерігачі й джерела у паливних компаніях.
Найгірша ситуація з постачанням газу на АЗК — у мережі групи «Приват» (ANP, Avias тощо). Зі слів учасників ринку, у вільному продажу газу в мережі немає. «Газу або немає, або продаж тільки за талонами чи через додаток», — прокоментував ситуацію співрозмовник, знайомий із ситуацією, що склалася з автогазом. Згідно з даними enkorr, останній раз компанії вдалося завезти в країну імпортний ресурс 9 листопада.
Не набагато краща ситуація у Prime – на більшості АЗК мережі реалізацію автогазу призупинено.
Є певні проблеми з наявністю газу і в мережі «БРСМ-Нафта». Як зазначають учасники ринку, це пов’язано з недостатньою кількістю газовозів. «Ситуація не критична, газ періодично з’являється в мережі, проте казати про стабільні постачання не виходить», — поділилися в одній із паливних компаній Київської області.
Відчувається нестача газу і на UPG. Велику кількість газовозів компанії, яка є одним із найбільших імпортерів газу автомобільним транспортом, наразі заблоковано на західному кордоні.
Фіксуються точкові проблеми і в мережах «Авантаж 7» і Motto (західні регіони). Помічені точкові зникнення газу на Socar в Одеській області. Джерело у представництві азербайджанської компанії повідомило, що загалом мережу забезпечено ресурсом, а перебої в реалізації мають нетривалий характер.
Також важка ситуація на багатьох поодиноких АЗС і АГЗП у різних регіонах. Нагадаємо, що джерелами постачань для невеликих паливних операторів, які не мають власного імпорту, є аукціони внутрішніх виробників і пропозиції трейдерів-імпортерів. Разом із тим вартість газу в цих джерелах становить 33-35 грн/л на умовах FCA, що не дозволяє утримати конкурентну ціну в роздробі.
У мережах ОККО й WOG зникнень газу не помічено. Також стабільна ситуація в більшості мереж середнього цінового діапазону країни. Наприклад, у BVS, «Автотрансі», RLS й VST запевнили, що на 100% забезпечені ресурсом. «Звичайно, ми не кажемо про залиті бази, однак мережі працюють без будь-яких перебоїв», — пояснює представник однієї з мереж.
Нагадаємо, що основна причина дефіциту газу — блокування автомобільних переходів на українсько-польському кордоні. Після широкомасштабного вторгнення рф в Україну автомобільний транспорт став основним у структурі імпорту автогазу в нашу країну. Наразі доля автомобільних постачань газу в загальному обсязі імпорту зменшується. Якщо в окремі місяці 2023 р. доля автомобільних постачань сягала 75%, то у листопаді — біля 45%.
Зі слів керівника газового напряму ГК «Надєжда» Станіслава Батраченка, перехід ринку на нові канали постачання призвів до суттєвого збільшення товару у дорозі. Він оцінює дефіцит газу на рівні 400-500 т на добу і вважає, що такий обсяг можна замістити залізничними постачаннями, але на це потрібен час.
Поки ж ситуація з автомобільними постачаннями газу через західний кордон залишається складною. За даними Державної прикордонної служби України, на пунктах пропуску між Польщею й Україною на перетин кордону чекають понад три тисячі вантажівок: на КПП «Краківець–Корчова» – 1 700, «Дорогуськ–Ягодин» – 800 і 600 вантажівок на пункті «Рава-Руська–Гребенне».
«Ситуація, наприклад, на ПП «Рава-Руська» змінюється щогодини. Вчора (23 листопада – ek) зранку газовози ще якось трохи проїжджали, а вже надвечір усе стало», — розповів один із великих імпортерів.
Крім того, 23 листопада розпочалося блокування четвертого КПП – «Шегині–Медика». Водночас, за повідомленням прикордонників, є непідтверджена інформація щодо намірів страйкарів поширити блокування також на пункт контролю «Нижанковичі–Мальховіце». Там електронна черга з вантажних автомобілів на виїзд з України зросла з 1 300 до 2 000 автомобілів.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти