«Сибур», найбільший виробник та експортер скрапленого природного газу (СПГ) у росії, вперше відвантажив партію СПГ з балтійського порту «усть-луга» до Китаю, свідчать дані трейдерів і LSEG.
«сибур» є єдиним експортером СПГ з усть-луги й після санкцій Євросоюзу проти російського продукту переспрямував основні обсяги до туреччини.
Однак, зі слів трейдерів, Туреччина знижує споживання СПГ приблизно на 5-6% на рік, що змушує виробників рф шукати нові ринки збуту.
«На турецькому ринку значну частку займають Алжир, США та інші. Там стає складніше розмістити додаткові обсяги СПГ з усть-луги», — зазначило одне з джерел у галузі.
За даними системи стеження за суднами у терміналі LSEG, у третій декаді листопада у порт «Цюаньчжоу» (провінція Фуцзянь) на південному сході Китаю прибув танкер-газовоз Pacific Moon (IMO 9253820) класу LGC (large gas carrier), здатний одночасно приймати до 35 тис. тонн газу.
Джерела повідомили, що Pacific Moon доставив партію пропану обсягом близько 33 тис. тонн, завантажену в усть-лузі в середині жовтня.
«сибур» активно розширює географію постачань: раніше цього року компанія розпочала експорт СПГ до Гани (західна Африка), потім — до Індії на танкерах класу MGC (medium gas carrier), здатних одночасно приймати на борт до 20 тис. тонн продукту.
«В Індії йде приріст споживання СПГ, тому вона нарощує імпорт, зокрема з росії. Тепер у Китай пішли відвантаження (з усть-луги), які можуть тривати у майбутньому, особливо якщо використовуватимуться танкери LGC-класу і більше, що підвищують рентабельність перевезень», — сказав один із трейдерів.
До кінця 2022 року СПГ російського походження доставлявся у порти Китаю не безпосередньо, а з використанням навантаження «борт-борт» (ship-to-ship, STS) в естонському порту «Палдіскі», де танкерні партії обсягом 10-11 тис. тонн перевантажувалися з газовозів класу VLGC (very large gas carrier), здатних приймати до 44 тис. тонн продукту.
Згідно з оцінкою трейдерів, частка відвантажень СПГ «сибура» з усть-луги до Туреччини у січні-листопаді 2025 року знизилася до 80% від усього обсягу відвантажень із порту (860 тис. тонн) із 90% у січні-листопаді 2024 року (507 тис. тонн).
На частку постачань з усть-луги до Індії за 11 місяців поточного року припало близько 10%, Гани й Китаю — по 5% на кожну країну.
За оцінкою джерел, «сибур» збільшив відвантаження СПГ з усть-луги у січні-листопаді 2025 року на 70% порівняно з аналогічним періодом 2024 року — до 860 тис. тонн.
Цього року «сибур» частково переспрямував обсяги з сухопутних напрямків (Польща й країни Балтії) до усть-луги після набрання чинності санкціями Євросоюзу наприкінці 2024 року.
Трейдери також зазначили, що ще одним фактором зростання перевалки «сибуром» через усть-лугу цього року є залучення кількох нових газовозів класу MGC, які не використовувалися під час відвантажень із порту минулого року.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти