Служба безпеки України (СБУ) вивчає схеми можливого постачання російського пального в Україну й планує включатися у боротьбу з ними, залучаючи Енергетичну митницю. Про це enkorr повідомило джерело у СБУ.
Зокрема СБУ збиратиме від митниці інформацію щодо дизельного пального, що надійшло на митне очищення з портів, які отримували значні обсяги газойлів російського походження. Джерело зазначило, що список портів, який потрапив у ринкові кола й був опублікований у ЗМІ, не відповідає дійсності. «Опублікований лист СБУ – це проєкт, зроблений для погодження. Він не розписаний ні на кого і не має сили. Служба провела власне розслідування, і кінцевий перелік портів, які викликають підозру, буде відомий найближчими днями», — зазначила людина, знайома з перебігом розслідування.
Раніше серед імпортерів ДП поширився лист СБУ, де наведено певний перелік портів, що нібито отримують значні обсяги ДП з росії. Служба просить Енергомитницю інформувати її про надходження на митне оформлення партій, що були відвантажені з цього переліку, а також відбирати зразки для аналізу. «Просимо митне оформлення вказаного товару не завершувати й заборонити випуск товарів відповідно до частини 2 статті 260 МКУ до отримання результатів лабораторних досліджень, а також заборонити випуск товарів відповідно до вимог МК України, у разі встановлення під час досліджень відомостей, які вказують, що країна походження товару — рф», — йдеться у листі.
Зазначений у листі перелік портів відрізняється від того, що в червні 2023 р. визначила робоча група в складі Ради національної безпеки та оборони України. Список СБУ також включає молдовський порт «Джурджулешти», болгарські Burgas Base й Base Oil Terminal, а також деякі порти Індії, Саудівської Аравії та ОАЕ. Разом з тим портів Лівії, Єгипту, Марокко й Тунісу в списку немає.
Джерело в Держмитслужбі підтвердило консультаційний характер документа. «Варто зазначити, що СБУ координує свої дії з митницею й учасниками ринку. Це дуже добре», — вважає представник керівництва митниці. З його слів, зокрема у переліку не має бути порту, з якого вантажить ДП індійський виробник Reliance Industries. Разом із тим, у список можуть потрапити додаткові термінали на Балканах, помічені у промисловому обігу російського пального.
Нагадаємо, що у червні 2023 р. в апараті РНБО було створено групу з питань недопущення обходу санкцій у паливно-енергетичному комплексі й потрапляння пального з рф на український ринок. За результатами засідання групи було визначено перелік портів і терміналів, які отримують значні обсяги ДП й газойлів з російських портів. Завдяки діям групи припинилися прямі постачання в Україну ДП з турецьких терміналів, зокрема з Мерсіна й Мармари, найбільших отримувачів російського пального.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти