Зі слів вантажовідправників і аналітиків, перший пакет санкцій президента Дональда Трампа, спрямований на кілька суден, що перевозять іранську нафту, не впорався з кампанією «максимального тиску», яку обіцяла його адміністрація. Про це повідомляє Bloomberg.
Цей крок, оголошений 6 лютого, торкнувся одного дуже великого перевізника сирої нафти й двох Aframax, які, як зазначають у Міністерстві фінансів Китаю, допомагали транспортувати іранську нафту в цю країну. Його також було спрямовано на кілька юридичних і фізичних осіб у різних країнах, які брали участь у торгівлі від імені Генерального штабу збройних сил Тегерана та його підставної компанії Sepehr Energy Jahan Nama Pars, яка потрапила під санкції.
За кілька днів до інавгурації Трампа 20 січня керівники судноплавних компаній і нафтотрейдерів хвилювалися з приводу можливого великого пакету санкцій, спрямованих на Тегеран, зважаючи на те, як він виступав проти Ісламської Республіки під час свого першого терміну.
Вони були стурбовані тим, що такі заходи спричинять ще більші збої в ланцюжках постачань, які й так постраждали через дії адміністрації Байдена проти росії на початку січня. Наприкінці минулого року колишній президент також запровадив три раунди санкцій проти торгівлі нафтою між Іраном і Китаєм.
Але останніми днями ринок дещо заспокоївся: Трамп, схоже, пом’якшив свою позицію щодо Ірану, заявивши, що він хоче працювати над новою ядерною угодою, яка дозволить країні «мирно розвиватися й процвітати».
Заходи, оголошені 6 лютого, подібні до санкцій, запроваджених останніми роками під час адміністрації Байдена, які суттєво не вплинули на експорт нафти з Ірану, сказав Джунджі Тін, аналітик із судноплавства Oil Brokerage Ltd, назвавши це «попереджувальним пострілом».
Серед нових санкційних суден – CH Billion, 21-річний Aframax, який плаває під прапором Панами. 2024 року танкер взяв понад 700 тис. барелів іранської сирої нафти з судна, що належить Тегерану, у водах біля Сингапуру, де, як відомо, відбуваються перевантаження з судна на судно. Судно також використовувалося для переправлення бочок з російського тихоокеанського порту «козьміно». Минулого місяця флот, який бере участь у цій торгівлі, підпав під жорсткі санкції.
Двома іншими постраждалими танкерами були Gioiosa під прапором Панами й Star Forest під прапором Гонконгу.
Окремо в останній заяві було виділено танкер Siri під прапором Коморських островів. Згідно з даними Міністерства фінансів, судно, яке вже потрапило під санкції, діяло під виглядом іншого після того, як його іранський власник підробив документи й замалював попередню назву, видаючи танкер за New Prime.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти