У початок

Санкції ЄС зупинили танкер Talara біля узбережжя Індії

Судновласники й нафтотрейдери почали уникати співпраці з підтримуваною росією компанією Nayara Energy Ltd. після того, як індійський нафтопереробний завод (НПЗ) потрапив до останнього пакета санкцій Європейського Союзу. Про це пише Bloomberg.

За даними системи відстеження руху суден Bloomberg, щонайменше один нафтовий танкер — Talara — у неділю розвернувся й залишив порт «Вадінар». Зі слів суднових брокерів, судно мало забрати вантаж дизельного пального з Nayara, але бронювання було скасовано після п’ятничних санкцій, і вантаж не було завантажено.

Брокери зазначають, що власники суден цього тижня стали обережно ставитися до будь-яких угод з Nayara — як щодо експорту палива, так і імпорту сирої нафти. ПАТ «роснєфть» володіє 49,13% акцій індійського нафтопереробного заводу.

Танкер Talara наразі перебуває в простої біля узбережжя Індії. За даними Bloomberg, вантаж мав бути забраний, але операцію скасували в останню хвилину.

Спостерігачі світового нафтового ринку очікують, чи пошириться обережність судновласників на торгових контрагентів і фінансові установи. Індійські НПЗ останніми днями звертаються до ЄС за роз’ясненнями щодо чорного списку Nayara й заборони на постачання дизельного пального, виготовленого з російської сирої нафти.

Власники танкерів із Греції й Норвегії контролюють значну частину світового судноплавного флоту і, ймовірно, дотримуються обмежень ЄС. Водночас після розв’язаної росією повномасштабної війни проти України 2022 року грецькі судновласники відіграють ключову роль у торгівлі російською нафтою, особливо коли ціни на барель були нижчими за граничну ставку.

Переспрямування Talara посилює занепокоєння щодо Nayara, оскільки компанія вимагала авансового платежу або акредитивів ще до завантаження партій палива.

Трейдери вважають, що цей крок свідчить про побоювання фінансових труднощів після завантаження, зокрема ризиків із затримкою оплати. Це змушує учасників ринку переглядати участь у майбутніх тендерах Nayara, адже звичайна практика — оплата через 15-30 днів після завантаження — може бути порушена.

Nayara заявила, що вивчає правові й інші варіанти захисту своїх інтересів, тоді як «роснєфть» назвала санкції ЄС «невиправданими й незаконними».

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти