У початок

ЄС закрила порти для суден, які попри санкції перевалюють російську нафту

Заборона доступу до європейських портів танкерів, які здійснюють перевалку російської нафти з судна на судно, підозрюваних у порушенні умови цінової «стелі», запровадженої країнами G7 і Євросоюзом, набуває чинності з понеділка.

Такий захід міститься в 11-му пакеті санкцій Євросоюзу.

Аналогічна заборона буде застосовуватися, якщо є вагомі причини підозрювати, що капітани незаконно втручаються, вимикають або іншим чином виводять з ладу навігаційну систему при транспортуванні російської нафти й нафтопродуктів, порушуючи міжнародні угоди, правила і стандарти.

Згідно з офіційно опублікованим документом, «доступ до портів і шлюзів ЄС забороняється з 24 липня 2023 року для будь-якого судна, що здійснює перевалку ship-to-ship в будь-якій точці рейсу в напрямку порту або шлюзу ЄС, якщо компетентні органи мають вагому причину підозрювати це судно в порушенні цінової «стелі».

Компетентний орган повинен забороняти доступ, якщо судно не повідомляє щонайменше за 48 годин до здійснення операції ship-to-ship, що відбувається у винятковій економічній зоні держави-члена ЄС або в межах 12 морських миль від вихідної лінії його узбережжя.

Вимога про заборону, якщо судно вимикає транспондери, також стосується тих, хто виконує рейс у напрямку країни ЄС і якщо судно порушує заборону на імпорт російських нафти й нафтопродуктів та умову price cap.

Заборони на захід у порти не застосовуються, якщо судно шукає порятунку, у разі аварії чи з міркувань безпеки. Також влада може дозволити доступ до портів ЄС, якщо вважатиме, що він необхідний з гуманітарною метою.

Якщо компетентні органи відмовляють у заході судна до своїх портів, вони мають негайно поінформувати інші держави-члени, а також Єврокомісію.

Для цілей відстеження заборони влада має використовувати на додаток до будь-якої національної системи інтегровану морську інформацію, доступну на платформі SafeSeaNet.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти