У початок

російська нафта досі живить європейські автомобілі за допомогою Індії — Bloomberg

Ще у грудні Європейський Союз заборонив майже будь-який морський імпорт сирої нафти з росії. Через два місяці він поширив заборону на пальне. Однак ці правила не завадили таким країнам, як Індія, розкуповувати дешеву російську нафту, перетворювати її, наприклад, на дизельне пальне і постачати його в Європу з націнкою.

Згідно з даними, зібраними Bloomberg з аналітичної компанії Kpler, ця азіатська країна на шляху до того, щоб цього місяця стати найбільшим постачальником нафтопродуктів у Європі, водночас купуючи рекордні обсяги російської нафти. У квітні обсяги постачань нафтопродуктів з Індії в ЄС збільшилися з 143 тис. барелів до 365 тис. барелів на добу (б/д).

«російська нафта повертається в Європу, незважаючи на всі санкції, й Індія, яка нарощує експорт палива на захід, є хорошим прикладом цього», — сказав Віктор Катона, провідний аналітик фірми з нафти, додавши, що оскільки Індія забирає так багато російських барелів, це неминуче. 

Розвиток постачань має неоднозначні наслідки для ЄС. З одного боку, блок потребує альтернативних джерел дизельного пального зараз, коли він перекрив прямі потоки з росії, яка раніше була його головним постачальником. Однак це зрештою підвищує попит на російські барелі й означає додаткові витрати на транспортування.

Це також означає посилення конкуренції для європейських нафтопереробників, які не мають доступу до дешевої російської нафти, і відбувається на тлі більш широкого вивчення ринку дизельного пального, звідки воно імпортується в регіон.

Головний виконавчий директор Repsol SA Джосу Йон Імаз заявив у четвер, що російське дизпальне потрапляє в Європу нелегально, і закликав владу припинити цю діяльність. Він казав не про торгівлю через Індію, а про потоки ДП, яке походить із росії.

Попереднє розслідування цього питання іспанською владою не знайшло доказів того, що російське дизпальне надходило в країну, заявив урядовець у п’ятницю, додавши, що розслідування триває.

Згідно з даними Kpler, обсяги імпорту нафтопродуктів в Європу з Індії перевищать 360 тис. б/д, трохи випереджаючи імпорт Саудівської Аравії.

У квітні надходження російської сирої нафти в Індію перевищать 2 млн б/д, що становить майже 44% від загального імпорту нафти в країні.

Понад половину морських постачань нафти з росії припадало на країни Європейського Союзу і країн, які входять у G7, до того, як блок почав скорочувати закупівлі у відповідь на повномасштабне вторгнення росії в Україну на початку 2022 року.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти