Більшість трейдерів із десятка найбільших імпортерів бензинів у січні-квітні 2024 року скоротили постачання порівняно з аналогічним періодом торік.
Про це пишуть у публікації «Точка опори: як працює ринок пального у 2024 році» директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн і кореспондент enkorr Наталія Курган.
Автори матеріалу зазначають, що порівнюючи початок поточного року з торішнім, треба зважати на певні особливості. Тоді імпорт пального бив усі рекорди через очікування європейського ембарго на російські нафтопродукти, що набуло чинності з 5 лютого. Крім цього, на ринок вплинуло створення значних запасів пального на тлі ажіотажу і побоювань повторення кризи, з якою Україна зіштовхнулася навесні 2022-го.
Проте 2024 року трійка лідерів-імпортерів бензину залишилася незмінною. Попереду ОККО з показником 112,5 тис. т. Компанія розподілила обсяги постачань між Румунією (OMV Petrom) й Польщею (PKN Orlen) приблизно 50 на 50.
Друге місце посідає WOG (71 тис. т), який також має контракт з Orlen Lietuva. Як і ОККО, цього року мережа позбулася постачань із Греції, яка останнім часом виступає як постачальник останньої надії.
Замикає трійку з обсягом у 33,7 тис. т UPG, яка зосередилася на імпорті бензину з німецького заводу PCK Schwedt (на нього припадає 90% закупівель компанії).
У п’ятірку лідерів увійшли Socar і Amic із показниками 9,3 тис. т і 8,3 тис. т відповідно.
У другу половину десятка найбільших імпортерів потрапили ТД «УНТК» (7,2 тис. т), «НП-Трейдинг» (4,5 тис. т), «Альянс Енерго Трейд» (4,1 тис. т), «Нафта Імпорт» (3,6 тис. т) і KLO (2,6 тис. т).
Слід зауважити, що цьогоріч імпортні постачання бензинів повністю зупинили «БРСМ-Нафта», компанія «Пейд», а також підприємства групи «Приват», які переорієнтувалися на закупівлю у трейдерів на внутрішньому ринку.
Загалом кількість імпортерів бензину за звітний період 2024-го знизилася порівняно з минулим роком у півтора раза — на 49 компаній, до 92, що також пояснюється стабілізацією ринку.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти