У початок

Рейтинг імпортерів бензину 2024: оптовики пробились у ТОП-10

За підсумками 2024 року, до найбільших імпортерів бензину потрапили не тільки відомі заправні мережі, а й два оптові трейдери – УНТК та «АТ Енерго Трейд». Про це у статті «Бензинова незалежність: як будувалася та скільки коштує?» пишуть директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн і кореспондент enkorr Наталя Курган.

Традиційно лідером із показником 427 тис. т. став найбільший продавець бензину у країні – мережа ОККО. Вона продовжила зміцнювати свою диверсифіковану структуру постачання, збільшивши імпорт із Польщі, Литви, Румунії та Німеччини, яким замістила екстрені постачання з Греції, що відбувалися 2023 року.

WOG, дотримуючись аналогічної стратегії, повністю відмовився від грецького бензину на користь заводів PKN Orlen і розпочавши імпорт із Німеччини. Водночас компанія поступово зменшує закупівлі в румунського OMV Petrom. Всього WOG імпортувала 236 тис. т бензинів.

UPG наростила обсяги постачання на 34%, до 110 тис. т. Це відбулось насамперед завдяки стабільним оптовим продажам.

Водночас «АМІК Україна» збільшила імпорт на 72%, до 33 тис. т. Такий злет відбувся через перехід на прямі контракти з виробниками. Раніше мережа надавала перевагу купівлі розмитненого пального.

Сенсацією стала поява в п’ятірці найбільших імпортерів стовідсоткового оптовика – УНТК. Компанія наростила закупівлі на 71%, до 26,8 тис. т.

Водночас найбільший оптовий трейдер «АТ Енерго Трейд» збільшив обсяги імпорту на 30%, до 20,4 тис. т.

Компанія «Паралель» подвоїла імпорт бензину до 22,2 тис. т, що стало можливим завдяки розширенню мережі. 2023 року вона поглинула 70 АЗС МОТТО, а також, за неофіційними даними, мережу «Прайм» (50 АЗС) і кілька менших операторів, серед яких EDF і Luxwen.

Серед втрат – група «Приват», «БРСМ-Нафта» та «Анвітрейд». «Приват» фактично припинив постачання пального, а мережі «Авіас» і ANP на початку 2024 року опинилися без ресурсів. «БРСМ-Нафта» розпочала імпорт бензину в другій половині року, завізши 12,4 тис. т за п’ять місяців, що становило близько третини її загальної реалізації.

Нагадаємо, 2024 року імпорт бензинів в Україну становив 1,24 млн т, що фактично відповідає обсягам 2021 року.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти