Верховна Рада не підтримала пропозицію внести до порядку денного законопроєкт № 4119 про внесення змін до держбюджету на 2020 рік, який передбачає погашення податкових боргів «Укрнафти» на 30,35 млрд грн.. За неї проголосувало 214 народних депутатів із 226 необхідних.
Після цього рішення, відповідно, було знято пропозицію спікера парламенту Дмитра Разумкова про скорочений розгляд законопроєкту.
Відзначимо, оновлений законопроєкт фінансового оздоровлення «Укрнафти» (№ 4119 від 18 вересня) було внесено до порядку денного Ради на вівторок, 29 вересня. Однак, за пропозицією керівника депутатської фракції «Слуга народу» та ініціатора проєкту закону Давида Арахамії, його було знято з порядку денного.
Оновлений законопроєкт, як і його попередні редакції, передбачає, що спочатку «Нафтогаз» отримує від уряду 32,3 млрд грн. компенсації за постачання газу на умовах ПСО, визнає цю компенсацію як дохід, на який буде нараховано податок на прибуток обсягом 5,8 млрд грн.. Після чого НАК повинен заплатити «Укрнафті» за 2,06 млрд куб. м газу, який було поставлено в 2006 році (15,1 млрд грн.), і авансовий платіж за газ майбутнього видобутку (24,1 млрд грн.). З цих коштів «Укрнафта» погасить 10,4 млрд грн. податкового боргу, 8,7 млрд грн. штрафів і 11,5 млрд грн. пені (всього 30,5 млрд грн.).
Згідно з новим документом, податок на прибуток «Нафтогазу» переглянуто до 5,95 млрд грн.. Додаткові грошові зобов'язання щодо ПДВ і податку на прибуток, які виникнуть в «Укрнафти», в результаті операцій купівлі-продажу газу з НАК, – 6,2 млрд грн..
Таким чином, сумарний обсяг надходжень до спецфонду держбюджету в рамках операцій між «Нафтогазом» і «Укрнафтою» складає 42,5 млрд грн. (30,35 млрд грн. + 5,95 млрд грн. + 6,2 млрд грн.). За вирахуванням 32,2 млрд грн. компенсації, яку повинен отримати НАК, і виникає залишок 10,3 млрд грн..
У новому законопроєкті детальніше розписано розподіл 10,3 млрд грн., які отримає держбюджет унаслідок операції. Раніше вказувалося, що їх буде спрямовано на «підтримку заходів з розвитку інфраструктурних проєктів за новими бюджетними програмами». Новий документ уточнює: 5 млрд грн. буде спрямовано на заходи щодо створення, розвитку й забезпечення діяльності національного авіаперевізника, 4 млрд грн. – на відновлення мостів на автодорогах загального користування, 1,3 млрд грн. – на оновлення рухомого складу і модернізацію залізничної інфраструктури пасажирських перевезень.
Як повідомляв enkorr, на початку вересня в парламент уже подавали схожі законопроєкти № 3004-я і № 3005-а, авторами яких були нардепи з президентської фракції «Слуга народу» (зокрема її глава Давид Арахамія). Але в підсумку їх було відкликано.
Нагадаємо, суперечка «Укрнафти» з «Нафтогазом» і його дочірньою структурою «Укртрансгазом» щодо 2,062 млрд куб. м газу тривала з 2006 р.. Його купівлю в 2006 році не було документально оформлено, а сам газ, за твердженням «Нафтогазу», використано для потреб населення. У 2014 р. суд визнав цей газ за «Укрнафтою», але протягом майже п'яти років «Нафтогаз» і «Укртрансгаз» публічно заперечували його наявність у газосховищах і відмовлялися виконувати рішення суду.
У січні 2020 р. «Укртрансгаз» підписав мирову угоду з «Укрнафтою» і переоформив на компанію 2,06 млрд куб. м газу з зобов'язанням викупити його назад за ціною приблизно 7500 грн./тис. куб. м і проавансувати майбутнє придбання газу обсягом близько 2 млрд куб. м.
Тим часом податковий борг «Укрнафти» було сформовано менеджментом «Укрнафти», підконтрольним групі «Приват», у серпні 2014 – червні 2015 років, який перестав сплачувати рентні платежі та інші податки. Гроші, які зокрема мали надходити на сплату податкових зобов'язань, у березні-липні 2015 р. загальною сумою 15,5 млрд грн. було виведено з «Укрнафти» шляхом безоплатного відвантаження нафти й видачі авансів за постачання нафтопродуктів компаніям, близьким до групи «Приват», які не відбулися. Прикметно, що група «Приват», яка фактично створила заборгованість, в описаній схемі порятунку «Укрнафти» участі не бере.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти