У початок

Після запровадження «стелі цін» на російську нафту в Туреччині виник затор із майже 20-ти танкерів

Близько 19 танкерів із сирою нафтою російського походження застрягли в територіальних водах Туреччини, очікуючи дозволу на перетин турецьких вод після запровадження «Групою семи» і Європейським Союзом граничної ціни на морську нафту з рф.

Про це повідомляє «Європейська правда» з посиланням на Financial Times.

За даними суднових брокерів, нафтотрейдерів і служб супутникового стеження, на які посилається FT, танкери стали на якір біля проток Босфор і Дарданелли, які з'єднують чорноморські порти росії з міжнародними ринками.

Зі слів одного з суднових брокерів, перший танкер прибув 29 листопада і чекає вже шість днів. Затримка пов’язана з тим, що Туреччина вимагає від усіх танкерів надати листи від страхувальних компаній із підтвердженням чинності страхових виплат.

Страхові компанії в понеділок заявили, що запит Туреччини виходить «далеко за межі» загальної інформації, яка зазвичай вимагається у такому разі. Вони вказують, що не можуть гарантувати страхових виплат навіть у разі порушення санкцій.

Один із учасників нафтової галузі, обізнаний із ситуацією, повідомив, що страхові компанії з рф уже надали турецькій владі листи-підтвердження, а затримуються саме ті вантажовідправники, які мають страховку від західних компаній.

Згідно з відкритими даними, більшість нафти, яка перевозиться танкерами, що застрягли в Туреччині, має казахстанське походження. Казахстанська нафта надходить в російські порти через трубопровід і тому не підпадає під західні санкції.

Як зазначає Financial Times, «затор» із танкерів у турецьких водах «є першою ознакою того, що верхня межа ціни може зірвати світові потоки нафти, які не стосуються російського експорту».

Нагадаємо, наприкінці минулого тижня країни групи G7 оголосили, що погодилися встановити «стелю цін» на нафту, яка експортується з рф морем, на рівні $60 за барель.

Тим часом 5 грудня набуло чинності рішення Ради ЄС про ліміт ціни на російську нафту і заборону морського транспортування російської нафти до третіх країн.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти