У початок

Після свята: українські компанії вичікують більшого зниження цін на газ у Польщі й Румунії

У міру виходу українського ринку з кризи й падіння цін у грудні ініціатива у перемовинах про придбання газу перемістилася на бік українських компаній. Це призводить до подальшого зменшення вартості LPG на західних і південних базисах постачань.

Так, за тиждень із 8 по 15 грудня автомобільні партії ПБТ на східних терміналах Польщі з урахуванням транспортних витрат до польсько-українського кордону пропонувалися за $780-845/т, що в середньому на $11-15/т менше порівняно з попереднім тижнем. Кілька опитаних компаній повідомило enkorr, що не укладали угод на придбання імпортного ресурсу.

«За кордоном обсяги не замовляли, бо закупили набагато дешевше газ українського виробництва», — каже представник однієї з мереж АЗС, згадуючи результати останніх аукціонів, де ціни обвалилися значно нижче від дійсного рівня імпортного паритету. З кінця листопада в Україну почали надходити великі обсяги продукту, тому коли зі своєю пропозицією газу на торги вийшла «Укрнафта», гуркіт від падіння цін на українському ринку почули всі, від Гданська до Мангалії.

Охолодження попиту фіксують і польські постачальники газу. «Днями ми отримали купу відмов від українських клієнтів забирати продукт, який було придбано раніше за високими цінами», — розповів великий польський трейдер.

На внутрішньому ринку Польщі автогаз також здешевшав. На сході країни автомобільні партії російського продукту продаються за 2 500-2 600 зл/т ($632-658), це на 25 зл/т дешевше порівняно з минулим тижнем, проте у доларовому еквіваленті ціни зросли через укріплення злотого. Неросійський ресурс здешевшав на 50-150 зл/т, до 2 800-3 050 зл/т ($709-772/т). Ціна на газ у Польщі зменшується слідом за котируваннями CIF ARA. У листопаді ціни на пропан у північно-західній Європі були в середньому на $50/т меншими порівняно з жовтнем. Це означає, що ціни на польський ресурс для українського ринку мають потенціал для зниження до $740-800/т на умовах DAP протягом наступних кількох тижнів.

На балтійському напрямку автомобільні партії газу пропонуються за $775-815/т, це на $2-13/т менше порівняно з попереднім тижнем. Попит на продукт, який продають литовські й латвійські фірми, залишається низьким через ускладнений рух польсько-українським кордоном. На початку тижня було завершено блокаду КПП «Дорогуськ-Ягодин», через який зазвичай потрапляв на український ринок майже весь імпорт балтійського газу. Втім, як зазначають учасники ринку, черги лишаються значними.

Жодна з опитаних компаній цього тижня не повідомила про укладання угод на придбання залізничних партій газу. Зі слів імпортерів, зараз до країни прямує дорогий ресурс, який здатний продатися тільки в разі розбавлення його газом із внутрішніх аукціонів. Цього тижня компанії розмитнювали залізничні обсяги по $820-960/т на умовах DAP Ізов і DAP Чієрна-над-Тисою.

Вартість залізничних партій пропану в балтійських портах Польщі зменшилася на $30/т, до $680-720/т. З урахуванням транспорту до українського кордону морський газ коштуватиме $790-820/т DAP Ягодин/Ізов. Діапазон цін на залізничні партії ПБТ на білорусько-польському кордоні цього тижня зменшився на $2-3/т, до $475-488/т DAP Брест.

Автомобільні партії ПБТ й пропану на дунайському терміналі в Галаці здешевшали на $90/т, до $770-780/т. «Багато українських компаній раптово почали відмовлятися від обсягів, тому ми були змушені скидати ціни», — пояснюють у Bulmarket. Учасники ринку повідомляють, що болгарський трейдер зміг продати лише половину ресурсу, який нещодавно надійшов на термінал. У регіоні посилилася конкуренція через збільшення обсягів пропозицій продукту — днями на термінали Одещини надійшло понад 6 тис. тонн морського газу. У Мангалії газ пропонується по $860/т, але через відсутність інтересу з боку українців продукт вдається продати тільки на румунському ринку. Автомобільні партії ПБТ у Плоєшті пропонуються по $780/т, але ця ціна наразі також непрохідна для України.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти