У початок

Простої на «Укрзалізниці» призвели до зростання цін на ДП

Також є російською мовою

Помітні затримки залізничних цистерн на вузлових станціях «Укрзалізниці» спровокували локальні дефіцити ДП і вже призвели до зростання цін. Про це enkorr повідомляють трейдери, які очікують імпортний ресурс.

За словами операторів ринку, проблема виникла зокрема через зволікання з поверненням порожніх цистерн на територію країн-виробників.

«Білоруські вагони не підлягають терміновому поверненню, і за їх затримку не стягуються штрафи, тому УЗ після доставки пального покупцеві продовжує експлуатувати ці вагони всередині України», – нарікає один зі співрозмовників enkorr.

Крім того, через брак маневрових тепловозів на вузлових станціях велике скупчення як повних, так і порожніх цистерн. «Сьогодні велика затоварка спостерігається в Коростені, а з минулого тижня залишається проблема на сході, де тривають перебої з постачаннями лукойлівського ресурсу, через неповернення порожніх вагонів УЗ назад на Волгоградський НПЗ», – додає ще один трейдер.

За даними enkorr, через неповернення цистерн з України з російської сторони вже четвертий день чекає відправлення 5 тис. т волгоградського ДП.

Трейдери відзначають, що терміни доставлення по всіх дорогах УЗ критично збільшилися. «У нормальному режимі вагони з Коростеня на нафтобазу в Київській області доставлялися за 4 дні, сьогодні деякі партії йдуть до 30 днів. На нафтобазу в Хмельницькій області з Коростеня вагони приходили за 10 днів, зараз же цей шлях займає від 20-30 днів», – каже великий гуртовик.

Також, за словами операторів, має місце проблема безпосередньо на станціях розташування нафтобаз. «Доставлене на станцію пальне залізниця не може тиждень спрямувати на під'їзні шляхи до нафтобаз. Відповідно з'являється проблема з поверненням порожняка постачальнику пального», – зазначають оператори.

Трейдери відзначають, що головною причиною напруги, яка виникла, є активізація перевезень зерна аграріями й щебеню в рамках програми дорожнього будівництва, які перебувають у пріоритеті УЗ.

Ще однією з причин кризи на залізниці трейдери називають кадрову неукомлектованность. «Це банальний брак персоналу - когось скоротили, хтось звільнився через низькі зарплати, і виходить довезти нам пальне нікому», – кажуть гравці ринку.

У результаті перебої з постачанням ресурсу спровокували на ринку відчуття легкого ажіотажу, і багато трейдерів міняли цінники по кілька разів на день. «Хтось відразу поставив ціни з пристойним запасом, але багато хто так і не зміг визначитися з ціною і зняв пропозиції до «кращих часів», – ділиться трейдер з Києва.

За даними Консалтингової групи «А-95», з початку тижня ціни на дрібногуртові партії дизельного палива в середньому зросли на 42 коп./л, або на 1,76%, до 24,28 грн/л.

Нагадаємо, учасники ринку нафтопродуктів щорічно в кінці літа-початку осені відзначають різке погіршення роботи АТ «Укрзалізниця», через що збільшуються терміни доставки вагонів і простої ешелонів на вузлових станціях.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти