У початок

Продуктивність НПЗ у світі досягла максимуму за два роки

Продуктивність нафтопереробних заводів у світі за листопад зросла до 82,3 млн барелів на добу (б/д), найвищого рівня з січня 2020 року. Про це йдеться у грудневій доповіді Міжнародного енергетичного агентства (МЕА).

«Пропускна спроможність світових нафтопереробних заводів у листопаді зросла на 2,2 млн б/д, до 82,3 млн б/д, що є найвищим показником із січня 2020 року, завдяки завершенню технічного обслуговування і страйків у Європі й запуску нових потужностей у Китаї», — пише МЕА.

Після дуже напруженого жовтня зростання пропозиції дизельного пального і бензину збіглося із сезонним зниженням попиту на них приблизно на 800 млн б/д, що призвело до зниження маржі НПЗ.

«У США і Європі було зафіксовано рекордне місячне падіння цін на дизельне пальне порівняно з історично максимальними рівнями у жовтні», — додає агентство.

За його оцінками, 2023 року буде зростання продуктивності НПЗ на 1,6 млн б/д. За 2022 рік вона збільшиться на 2,3 млн б/д. Очікується, що надлишок нафтопродуктів збережеться у першому кварталі наступного року. Проте, наголошує МЕА, ринок дизеля, ймовірно, залишиться обмеженим у першому півріччі 2023 року.

У листопадовій доповіді агентство повідомляло, що ембарго Євросоюзу на імпорт російських нафти і нафтопродуктів чинитиме тиск на світові нафтові баланси, зокрема ускладнить ситуацію на й так напруженому дизельному ринку.

Тоді ж воно зазначало, що в жовтні ціни на дизельне пальне підскочили до рекордних рівнів і були вищими за торішній рівень на 70%. При цьому розрив у вартості дизеля і нафти став вищим на 425% у річному вираженні, оскільки за той же період викопна сировина здорожчала лише на 11%. Зростання ціни на дизель було пов'язане зі страйками на французьких нафтопереробних заводах (НПЗ), очікуванням ембарго, а також збільшенням цінової премії на паливо в США напередодні зимового опалювального сезону на північному сході країни.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти