У початок

Продажі танкерів стрімко зростають на тлі війни в Україні — S&P Global

Війна в Україні спричинила шквал продажів і купівель нафтових танкерів протягом останнього року, оскільки деякі судноплавні компанії продовжують перевозити російські вантажі, а інші намагаються уникнути санкцій, повідомили S&P Global учасники ринку.

Зі слів джерел, багато з цих угод стосуються невідомих покупців, оскільки залучені інвестори хочуть зберегти свої покупки приватними через постійну загрозу більш суворих санкцій.

Згідно з галузевими даними, кількість суден LR1, MR, Aframax і Suezmax, які обмінювалися з рук під час війни, зросла.

«Від початку війни було безперечно більше продажів і купівель танкерів, ніж попереднього року», — сказав сінгапурський брокер, який брав участь у таких угодах.

Згідно з даними британської консалтингової компанії VesselsValue, кількість продажів Suezmax усіх вікових категорій подвоїлася за рік до 103 од. у 2022 році, тоді як продажі Aframax за той самий період зросли на 30%, до 121 од.. Для чистих танкерів продажі MR також зросли на третину, до майже 350-ти.

Продажі в цих сегментах зростають, тому що приваблюють типові розміри суден для перевезення російських вантажів, сказав керівник міжнародної торговельної компанії. З його слів, не в усі порти росії можуть причалювати великі судна, такі як VLCC і LR2.

Учасники ринку наводять приклад російського порту в козьміному, де щомісяця близько 30 Aframaxs завантажують 100 000-тонні вантажі, а право власності на багато з цих танкерів є непрозорим і його важко відстежити.

Хоча деякі танкерні компанії, такі як Maersk, дотримуються суворої політики не перевозити російських вантажів, інші не відмовляються, оскільки режим обмеження цін дозволяє їм це робити, якщо сам танкер не належить російськиму власнику або не під прапором росії.

Серед відомих компаній, які вантажать російські вантажі, можна відзначити Gatik Ship Management. Від його керівництва не вдалося отримати коментарі, але VesselsValue повідомила, що придбала торік дев’ять MR, п’ять LR2, п’ять Suezmax, 16 Aframax і VLCC.

2023 року ця кількість ще зросла, оскільки зараз у компанії близько 50 танкерів, а нещодавно вона придбала свій перший балкер Panamax у грецької компанії Technomar, повідомило джерело в судноплавстві.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти