За даними адміністрації порту, у січні обсяги продажів нафти виросли на 12% порівняно з роком раніше. Це другий місяць різких злетів, оскільки протистояння в регіоні змушує судна заправлятися паливом в азійському хабі. Збій у глобальних моделях судноплавства стимулює зростання продажів палива в одному з найбільш завантажених портів світу, пише Bloomberg.
«Попит у Сингапурі зріс, оскільки це майже остання зупинка перед виходом в Індійський океан», — сказав Саймон Нео, виконавчий директор консалтингової компанії із заправки суден SDE International Pte. Інші порти, такі як «Фуджейра» в Об’єднаних Арабських Еміратах і «Шрі-Ланка», також можуть бути варіантами для переспрямування суден, додав він.
Останніми місяцями світова морська торгівля перевернулась, оскільки підтримувані Іраном повстанці Хуси в Ємені атакували торгові судна біля своїх берегів, щоб підтримати ХАМАС проти Ізраїлю. Напади тривали, незважаючи на неодноразові військові удари США, і багато судновласників уникали цього району й проходу через Суецький канал, віддаючи перевагу безпечнішій подорожі навколо мису Доброї Надії.
Довші рейси, а також деякі судна, які вирішили збільшити швидкість плавання, підвищили споживання бункерного палива. Це спонукає їх заправляти свої баки в менш традиційних портах заправки на маршруті навколо Африки, таких як Дурбан і Уолфіш-Бей, а також у великих транспортних центрах, таких як Сингапур.
«Загалом попит на бункерування має зрости через більші відстані, які потрібно подолати», — сказав Фотіос Кацулас, провідний аналітик із танкерних перевезень і альтернативних видів палива для S&P Global Commodity Insights. За оцінками, «це може збільшитися до 5%, якщо більше кораблів уникатимуть Червоного моря, а деякі з них прискорюватимуться, щоб мінімізувати тривалість довших рейсів», — сказав він.
Загальний обсяг продажів суднового палива в Сингапурі становив 4,9 млн тонн у січні, збільшившись приблизно на 12%, згідно з даними Морського й портового управління. У грудні вони досягли 5,1 млн тонн, найвищого місячного обсягу за даними з 1995 року.
Ціни на суднове паливо з низьким вмістом сірки в Сингапурі – найпоширеніший сорт – зросли до $671 за тонну в січні, що приблизно на 10% вище від рівня кінця минулого року, згідно з даними Clearlynx, компанії із закупівель морського палива й аналітичної платформи. Це можна порівняти з приростом нафти Brent на 6% того місяця.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти