У початок

Продажі СПГ-вантажівок зменшує китайський попит на дизпальне — Wood Mackenzie

Продажі великотоннажних вантажівок, що працюють на скрапленому природному газі (СПГ), у Китаї зросли з рівня нижче за 10% до 30% ринку в останні місяці 2023 року, що призвело до витіснення понад 8% попиту на дорожнє дизельне пальне в цій країні, свідчать дані звіту Wood Mackenzie.

У звіті «Загроза дизельному пальному від транспортування скрапленого природного газу в Китаї» йдеться про те, що близько 220 тис. барелів щоденного попиту на дизельне пальне було в наземному транспорті замінено СПГ, оскільки кінцеві споживачі користуються низкою сприятливих умов для переходу на транспортні засоби, що працюють на скрапленому природному газі.

«Китай реалізує різні політики для просування вантажівок з СПГ і обмеження вантажівок з дизельним пальним у рамках своїх зусиль зі зменшення забруднення повітря й скорочення викидів вуглецю, включаючи заохочення інфраструктури для заправки паливом, — каже Шицін Ся, консультант з нафти й хімікатів компанії Wood Mackenzie. — Низькі ціни на природний газ також допомогли зробити перехід на транспортні засоби, що працюють на СПГ, більш привабливим».

У звіті додається, що великовагові вантажівки становлять понад чверть парку комерційних автомобілів у Китаї, досягнувши 8,76 млн одиниць на 2023 рік. Кількість дизельних вантажівок досягла свого піка 2021 року, а потім зменшилася, в результаті чого частка СПГ у флоті для важких вантажних перевезень збільшиться до понад 9% 2024 року.

«Вантажівки СПГ підходять для міжміських вантажних перевезень на середні й далекі відстані, і їм у Китаї все більше віддають перевагу при оцінці альтернатив дизельному пальному в галузі логістики вантажів для середніх і важких вантажівок», — додає Ся.

Він також зазначає, що як чистіше паливо важкі вантажівки на природному газі мають низку переваг порівняно з дизелем, зокрема нижчі викиди сірки й твердих частинок у навколишнє середовище, що також може збільшити термін служби і продуктивність двигуна.

У звіті зазначається, що сприятливі умови ціноутворення на природний газ порівняно з дизелем сприяли збільшенню продажів транспортних засобів на СПГ. З 2023 року різниця цін між СПГ і дизелем розширилася, оскільки ціни на природний газ упали, а ціни на дизельне пальне зросли через глобальні ціни на нафту.

У звіті доходять висновку, що сплеск вантажівок зі скрапленим газом не триватиме й зменшиться до кінця десятиліття. У міру розвитку акумуляторних технологій очікується, що електричні транспортні засоби витіснять СПГ як головну загрозу дизельному пальному в довгостроковій перспективі.

Цю тенденцію підтверджує попит на дизпальне для автомобільного транспорту, який, як очікується, знизиться з 2,3 млн барелів на день (б/д) 2023 року до 0,7 млн б/д на 2050 рік.

«Вантажівки, що працюють на СПГ, набувають популярності, але їх слід розглядати лише як допоміжне рішення, — підсумовує Ся. — Інвестиції в електричні або водневі вантажівки на паливних елементах, щоб відповідати майбутнім вимогам ринку, не тільки допоможуть відповідати екологічним вимогам, але також можуть дати компаніям довгострокову конкурентну перевагу».

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти