На кінець лютого вартість LPG в румунських постачальників почала зростати на тлі збільшення попиту з боку українських покупців і очікуваного підвищення цін Sonatrach у березні. Страйки на польсько-українському кордоні сприяли зростанню продажів з південних базисів. Минулого тижня автомобільні постачання газу з Румунії зросли на 67%, до 3,35 тис. тонн, це більше, ніж надійшло разом із Польщі й країн Балтії.
Автомобільні партії ПБТ у Мангалії пропонувалися за $720-730/т, це на $40-50/т вище порівняно з попереднім тижнем. Лютневі залишки на терміналі в Галаці продавалися за $700-710/т. Обсяги з відвантаженням у березні пропонуються за $725-730/т + різниця між березневими й лютневими значеннями Sonatrach. Опитані учасники ринку очікують, що середземноморські котирування на початку весни зростуть на $20-50/т.
Ціни на автогаз у Польщі оновлюють мінімуми цього зимового сезону. Гуртова вартість російської пропан-бутанової суміші у східних воєводствах Польщі протягом тижня зменшилася на 70-80 зл/т, до 2 100-2 180 зл/т ($529-549/т). Автогазу на польському ринку досі багато, крім того, на ситуацію впливають страйки на кордоні з Україною. «На східному кордоні Польщі багато вагонів, ще більше в дорозі. Закриті кордони через протести фермерів заважають експортувати надлишки в Україну», — зазначає польський продавець газу.
На український ринок автомобільні партії російськовмісного газу зі східних терміналів на умовах FCA на кінець лютого пропонуються за $604-621/т, це відповідає рівням минулого тижня.
Неросійський ресурс компанії пропонують за $680-720/т FCA. Втім, продажі залишаються на мінімальному рівні через неконкурентні ціни й блокування польсько-українського кордону. «Останнім часом у нас купують газ лише дві українські компанії. Решті клієнтів наші пропозиції не цікаві», — каже трейдер, що продає європейський продукт. Варто зазначити, що в окремих випадках блокування кордону нівелює цінову перевагу дешевого підозрілого газу. Якщо ресурс із терміналу в Сокулці їде не через КПП «Ягодин», а через КПП «Чоп» або КПП «Вишнє-Нємецьке», вартість кругорейсу зростає приблизно на $85-100/т, а остаточна ціна газу на кордоні збільшується до $754-777/т. Водночас при відвантаженні з Пйотркув-Трибунальского, який на 260 км південніший за Сокулку, транспортні витрати до альтернативних пунктів пропуску зростають лише на $20-50/т, а ціна на газ на кордоні збільшується до $766-797/т.
На ринку пропану почали зменшуватися ціни через скорочення обсягів продажів напередодні закінчення опалювального сезону. Вартість російського пропану на сході країни зменшилася на 50 зл/т й становить 2 850-2 900 зл/т ($718-730/т). Ціни на американський продукт також зменшилися на 25-50 зл/т і з урахуванням вартості транспортування у східні воєводства становить 3 275-3 300 зл/т ($825-830/т). Польський постачальник каже, що ціни на пропан у портах залишаються високими, а заробітки й попит зменшуються, оскільки доводиться конкурувати з більш дешевим продуктом із росії.
У країнах Балтії вартість автомобільних партій ПБТ з урахуванням транспорту до українського кордону практично не змінилася й становить $665-707/т.
Блокування польсько-українського кордону позначилося на обсягах автомобільного імпорту скрапленого газу з Польщі й країн Балтії. Згідно з даними Консалтингової групи «А-95», 19-25 лютого з цього напрямку було розмитнено 3,1 тис. тонн продукту, це на 43% менше порівняно з попереднім тижнем. Менше завозили тільки на початку січня, коли був у розпалі попередній страйк, влаштований польськими перевізниками.
Вартість залізничних обсягів пропан-бутанової суміші на кінець лютого не змінилася. Цього тижня газ на вагонах пропонується за $740-800/т DAP Ізов/Ягодин. З урахуванням транспорту до українського кордону розрахункова вартість партій морського пропану, що надходить у балтійські порти Польщі, на українському кордоні не змінилася й станови $820-830/т DAP Ягодин/Ізов. Вартість залізничних партій ПБТ на білорусько-польському кордоні 26 лютого оцінювалася у $434-452/т.
У Словаччині вартість автомобільних партій газу з відвантаженням у березні зросла на €30/т, до €680-700/т FCA Требішув. Ціни зростають на тлі обмеженого доступу до продукту на польських і балтійських базисах. Зі слів українських компаній, обсяги пропозиції у словацьких постачальників невеликі. «Ми постачаємо газ тим компаніям, які замовляли його раніше. Але, звісно, не можемо задовольнити всіх», — сказав один зі словацьких трейдерів.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти