У початок

Проблема з логістикою залишається основною на ринку пального — експерт

Через проблеми з європейською логістикою в Україні спостерігається дефіцит пального. Про це на своїй сторінці в Facebook написав директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

«У березні основною задачею був пошук ресурсів у Європі, велику частину ринку закривав Кременчук. З початку квітня заводу немає, імпортні ресурси законтрактовано, але тепер перед імпортерами інше завдання – привезти пальне», — пише експерт.

За його словами, у Європі наразі немає зайвих цистерн і локомотивів. Понад те, ситуація стала несподіваною для самих європейців: з’ясувалося, що вагони з однієї країни не завжди можуть пересуватись залізницею сусідів через додаткові технічні вимоги.

«З позитиву – активізувався автомобільній імпорт. Для розуміння всеосяжності пошуків ресурсу українцями – вперше (на моїй пам’яті) відмічено імпорт бензину з Німеччини. Спойлер – чекаємо продукт із Нідерландів і Бельгії», — каже директор «А-95», зазначивши, що проблема в тому, що багато машинами на навозиш.

Експерт констатує, що напруга спостерігається з усіма видами пального, але щодо дизельного пального вона виглядає найбільшою.

«Дефіцит триває. Хтось вважає, що він посилюється, інші – що ситуація стабілізувалась. Оцінки суб’єктивні, бо наразі точно невідомий обсяг споживання. З одного боку, черг на заправки немає, хоча з іншого – багато станцій по всій країні простоює, а ті, що працюють, не мають усього асортименту й відпускають лише по 20 л. Останнім часом спостерігаю впровадження обмежень і для комерційних клієнтів», — каже він.

Єдині, за його словами, хто недоторканий і повністю забезпечений пальним, – це силовики і муніципалітети.

Ще одним чинником, який напряму впливає і на темпи постачання, й на наявність пального на АЗС, за словами експерта, є ціни.

«Уряд продовжує держрегулювання, яке через дефіцит дає зворотній ефект. Встановлена ціна є, але немає продукту. Як у радянському магазині. Будемо сподіватись, що ми просто не все знаємо, а в уряді знають більше й роблять те, що треба», — каже він.

Водночас експерт очікує, що за тиждень-другий сезонний попит на пальне трохи «присяде» – й стане дещо легше. З іншого боку, люди повертаються, Київ оживає, стає у заторах, палить дорогоцінне пальне.

«Коли продукт є через раз, говорити про прогноз цін якось дивно. Проте залишаємось орієнтованими на світові ціни, які хоч і продовжують коливатись, але, здається, намацали якийсь коридор. Зашморг на шиї російського нафтового експорту ще триматиме світ у напрузі, поки ОПЕК не припинить корчити з себе ображеного й не почне давати на ринок більше нафти. До того ж часу очікуємо збільшення видобутку Штатами й іншими країнами з високою собівартістю виробництва вуглеводнів», — зазначив він.

Раніше Сергій Куюн висловив думку, що урядові України необхідно тимчасово відмовитись від державного регулювання цін на пальне на АЗС задля стимулювання імпорту через західний кордон.

«Дрібні й середні регіональні мережі змушені зупинятись, що призводить до швидкого спустошення станцій національних операторів, які теж не мають запасів пального і змушені запроваджувати додаткові обмеження», — зазначав він.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти