Передсвятковий тиждень частково приніс трейдерам бажане зростання попиту, але це все, що на них чекало. Заробіток обіцяли підвезти наступного разу. Причина давня – перелитий ринок.
Через зростання європейських котирувань і валютного курсу нижня межа гуртових цін на дизель на 17 квітня підтягнулася. На півдні з 39,20 грн/л до 39,80 грн/л, на заході — з 41,20 до 41,70 грн/л.
Ціни в Європі з 14 по 16 квітня у середньому додали $24/т (майже 1 грн/л), до $610-628/т залежно від напрямку. 17 квітня, згідно з Investing, ф’ючерси на газойль на Лондонській біржі по закриттю збільшилися на $10/т і становили $632,5/т.
Валютний курс протягом тижня змінювався різнопланово. За підсумком 17 квітня гривня відносно долара втратила 0,15 грн/$ (41,46 грн/$), відносно євро – 0,31 грн/€ (47,09 грн/€). За два тижні євро зросло на трохи більш як 2 грн, а це тільки на акцизі плюс 0,45 грн/л.
17 квітня дизель на півдні продавався за 40-40,50 грн/л, зі знижкою на обсягах — 39,80-39,90 грн/л. З ціною 40-40,20 грн/л вийшли «Анвітрейд», «Кворум-Нафта», «Алма Він», «Нексен Ойл», «Укройлпродукт», «Юкас Петроліум», ЗНГК, «Агророзвиток».
«При котируваннях дизелю близько $628/т собівартість ресурсу становить близько 40,70 грн/л. Тому економіка з такими цінами не дуже рахується», – зазначив один з трейдерів на півдні.
Можливо, продажі й виходили б у нуль, якби це був ресурс, наприклад, придбаний на початку минулого тижня. Але, зі слів одного з учасників ринку, такого ресурсу майже не залишилося.
Турки вириваються вперед
Через різницю у котируваннях CIF Med і FOB Med ($17/т) зростає попит на дизель із Туреччини. Минулого тижня звідти приїхало біля 20,3 тис. т дизелю Star Refinery, що в 3,4 раза більше, ніж тижнем раніше, і є найбільшим показником з початку липня 2023 року.
Ще однією причиною зростання імпорту з Аліаги є зниження постачань з грецького НПЗ Hellenic Petroleum, який до травня стоїть на ремонті. Так, з 7 по 14 квітня компанія відвантажила 3,88 тис. т попри 17,91 тис. т тижнем раніше. Частину обсягів із Греції (8 тис. т) замістила Motor Oil.
Цього тижня поновив свій рейс із турецького порту «Мармара» танкер Stellar (IMO 9165451). І хоча на час написання матеріалу точно не було відомо імені власника, на ринку чомусь не сумніваються, що це – Wexler. Зі слів наших джерел, з 16 квітня почався відлік терміну проведення лабораторної перевірки для подальшого розмитнення.
Як раніше повідомлялося, це вже друге постачання з цього порту 2025 року. На початку лютого той же Stellar для «Анвітрейду» привіз 4 тис. т продукту індійського походження. Тоді компанії довелося чекати на результати близько двох тижнів.
Незворушний захід
Минулого тижня через українсько-польський кордон заїхало близько 64 тис. т дизельного пального, що на 8% більше, ніж тижнем раніше. Хоч попит трохи й покращився, але профіцит ресурсу робить свою справу: у другій половині тижня ціни в регіоні завмерли попри котирування.
«На заході споживачі не дуже активні. Ще й попереду свята. Через дисбаланс попиту і пропозиції ціни на дизель у західних регіонах завмерли. Ситуативно таке буває навіть під час зростання котирувань», – зазначив генеральний директор УНТК Олексій Дронніков.
Станом на 16-17 квітня вартість дизелю у західних прикордонних регіонах становила 41,70-43,50 грн/л. До 42 грн/л пропонували ОККО (на кордоні з Румунією), «Дюваль компані», «Юкас Петроліум» (Волинська область). Трохи вище (42 грн/л) – «Мартін Трейд», УНТК, «Енергія Трейд» (Волинська область), «Альянс Ойл Трейдінг» (Львівська).
Минулого тижня група компаній «Західна паливно-енергетична компанія» (ЗПЕК) імпортувала другий потяг канадського дизелю з Польщі обсягом до 2 тис. т. У першій половині тижня ціна на нього становила 42 грн/л. Нагадаємо, імпорт канадського пального компанія розпочала на початку квітня.
До першої половини травня імпортери не бачать перспектив покращення рентабельності дизельного пального.
«Зараз іде глобальне скорочення споживання дизпального. І це не тільки наша проблема, в інших країнах (Болгарія, Румунія) теж кажуть про негативний тренд. Та і з чого зростати попиту? Проливи у роздробі зменшуються (за зиму ринок утратив 12% по дизелю — ek), кількість посівних земель теж. Ринок перелитий і з розмов найближчим часом ніхто не планує зменшувати постачання. Тому до середини травня не варто чекати адекватної маржі», – зазначив засновник компанії «Мартін Трейд» Володимир Порайко.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти