Постачання автогазу на український ринок за перший квартал 2021 року склали 448 тис. т, що 5,5 тис. т перевищує рівень аналогічного періоду 2020 року. Водночас запаси ресурсу на кінець звітного періоду явно перевищують приріст постачань, що може говорити про скорочення споживання в країні. Про це enkorr повідомили в Консалтинговій групі «А-95». До зазначеного обсягу не входить імпорт бутану для перероблення «Карпатнафтохімом».
За словами аналітика «А-95» Артема Куюна, для оцінки реального споживання слід враховувати запаси на ринку. У більшості випадків залишки газу в країні тримаються на одному рівні, проте в цьому разі ситуація інша. «У березні 2020 року на тлі першого локдауну українські трейдери значно скоротили закупівлю ресурсу і закінчили з невеликими запасами, тоді як у березні 2021 року на ринок постачено на 12-15 тис. більше необхідного обсягу. Таким чином, сумарні постачання на ринок збільшилися на 5,5 тис. т, однак реальне споживання впало на 5-7 тис. т», – каже А. Куюн.
За його словами, високі ціни на LPG порівняно з бензином, швидше за все, збережуться в 2021 р., що в результаті може привести до скорочення обсягу українського ринку на 3-5%.
Українські трейдери відзначають украй слабку реалізацію за підсумком I кварталу року. «Подекуди вийшли в нуль, десь мінімально виросли, десь є помітне просідання», – описує результати роздрібних продажів представник роздрібної мережі, представленої переважно в східній частині країни.
Крім того, рітейлери відзначають значне перетікання продажів серед різних сегментів операторів. «Багато заправок торгують газом в нуль або в мінус. Без реалізації якихось оптимізаційних схем конкурувати з ними неможливо, тому ми втрачаємо клієнтуру», – зазначив представник національної мережі АЗК.
За даними «А-95», імпорт скрапленого газу в січні-березні 2021 р. збільшився на 3 тис. т і склав 343,3 тис. т, виробництво, відповідно, склало 104,6 тис. т (+2,5 тис. т).
Найбільшим джерелом постачання ринку залишається Росія, хоча її частка і скоротилася на 5 процентних пунктів, до 34%. Зниження, зокрема, зафіксовано за TERM-контрактами «Роснафти» (-18%) і «Лукойла» (-22%). Водночас спотовий обсяг за квартал виріс з 3,4 до 16,4 тис. т.
Скорочення постачань із Росії компенсувалося 30%-м збільшенням імпорту з Казахстану, частка якого зросла з 20-ти до 26%. Основний обсяг поставлено «Тенгизшевройлом», ще 930 т відвантажили інші казахстанські виробники.
Постачання з Білорусі залишилися практично на торішньому рівні – близько 70 тис. т.
Очікувано активізувалося забезпечення ринку з моря. За I квартал 2021 р. постачено 13,8 тис. т, тоді як у 2020 р. перший танкер було прийнято лише в травні.
Нагадаємо, споживання автогазу в Україні в 2020 р. збільшилася на 3%, або на 55 тис. т, порівняно з 2019 р. і склало 1,98 млн. т. Частка імпорту в постачанні ринку автогазу склала 79%, на вітчизняне виробництво відповідно припав 21%.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти