У початок

Потік російського мазуту до Сингапуру 2025 року досяг рекордного рівня

Постачання російського мазуту до Сингапуру 2025 року досягло рекордного рівня, згідно з даними відстеження руху танкерів, попри посилення західних санкцій щодо морської торгівлі енергією москви. Це підкреслює стійкість російських ланцюжків постачання й може сигналізувати про стабільну доступність дешевшої сировини для регіональних операцій зі змішування мазуту.

За даними S&P Global Commodities at Sea, станом на 3 грудня у Сингапурі було вивантажено близько 5,5 млн тонн російського мазуту та його залишків, що на понад 40% більше порівняно з аналогічним періодом 2024 року.

Це найбільший річний обсяг з моменту початку відстеження даних CAS у 2016 році, за винятком «неспостережуваних» вантажів, де прогалини в сигналах AIS або проблеми з близькістю перешкоджали підтвердженню скидів терміналів.

Для порівняння, офіційні дані Enterprise Singapore показали, що імпорт російського мазуту за той самий період становив близько 3,7 млн тонн, тобто на 1,8 млн тонн менше, ніж дані CAS. Enterprise Singapore, підрозділ Міністерства торгівлі та промисловості Сингапуру, відмовився коментувати розбіжність.

Сингапур став одним із трьох найбільших імпортерів важких дистилятів із росії цього року, значною мірою завдяки тіньовим операціям флоту на схід від півострова Малайзія.

Хоча російський мазут формально не є «незаконним», робота з ним пов’язана з високим ризиком дотримання митних і цінових обмежень ЄС, зі слів морського юриста із Сингапуру.

Трейдери зазвичай уникають російських морських продуктів через ризики санкцій, але все ж купують їх, коли це економічно вигідно.

2025 року найзавантаженішим місяцем був травень, коли скориговані скиди досягли 773 тис. тонн — найвищого місячного показника з березня 2019 року.

Найбільші обсяги надходили на термінал порту «Джуронг» (JPUT), який прийняв 3 млн тонн, або понад 50% від загального обсягу спостережуваних скидів станом на 3 грудня.

Розбіжність між офіційним імпортом і даними CAS може бути пов’язана з різницею у визначенні продуктів й практикою подання документів, адже покупці намагаються уникати санкцій, особливо з огляду на перевантаження біля якірних стоянок Сингапуру та прилеглих вод.

«Операції змішування бункерного палива між суднами, що є поширеною практикою для дотримання специфікацій, ще більше ускладнюють ситуацію», – сказав аналітик CAS Бенджамін Танг.

Станом на 3 грудня обсяг мазуту російського походження, скинутого у неспостережувані води Сингапуру, становив 698 тис. тонн, за даними CAS. Танг додав, що такі скиди не є винятковими для росії, а загальний їхній рівень залишається стабільним порівняно з попередніми двома роками.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти