У початок

Західні санкції ускладнюють перевезення російської нафти

Продаж російської нафти стає дедалі складнішим, оскільки західні країни посилили санкції проти «тіньового флоту» й найбільших нафтових компаній — «роснєфті» й «лукойлу».

Вантаж сирої нафти від ПАТ «роснєфть», що перебуває під санкціями США, дістався до китайських вод після тривалої подорожі, яка включала рідкісну перевалку танкера біля Індії й коротку зупинку біля Південної Кореї.

За даними відстеження руху суден Bloomberg, судно Fortis, що перевозило близько 700 тис. барелів, 9 грудня стало на якір біля порту «Річжао» на східному узбережжі Китаю. Усі імпортні причали порту, крім одного, внесені до чорного списку США через участь у торгівлі іранською нафтою.

11-тижнева подорож вантажу «роснєфті» підкреслює невизначеність, яку санкції США внесли у російську торгівлю нафтою, адже покупці прагнуть уникнути посиленого контролю з боку Вашингтона. Наразі незрозуміло, чи буде вантаж розвантажено у Річжао. Власник і менеджер танкера не відповіли на запити про коментар.

США запровадили санкції проти «роснєфті» й «лукойлу» у жовтні у рамках чергової спроби зупинити розв’язану росією повномасштабну війну проти України. Це стало радикальною зміною політики Заходу: попередні заходи були спрямовані на обмеження цін, щоб скоротити доходи кремля, не впливаючи на потік барелів. Санкції вже обмежили індійські закупівлі.

Вантаж розпочав подорож на іншому танкері — Ailana, який наприкінці вересня забрав близько 720 тис. барелів з порту «усть-луга» на Балтійському морі. Потім судно пройшло через Середземне море й Суецький канал до Індії, зупинившись біля Мумбаї наприкінці жовтня.

Майже через два тижні Ailana перевантажила вантаж на Fortis у морі. Потім Fortis повідомила, що прямує до Кочі на півдні Індії, згодом змінила курс на порт «Нінбо» в Китаї, а потім — на Йосу, Південна Корея. Дані Kpler свідчать, що частина вантажу була перевантажена на інший танкер під час цієї зупинки.

Зазвичай транспортування сирої нафти із західних портів росії до Китаю триває близько двох місяців. Цього разу вантаж «роснєфті» провів майже на місяць довше у морі, щоб дістатися потенційної точки розвантаження.

Власник і менеджер Fortis — в’єтнамські компанії Pacific Logistic & Maritime й North Star Ship Management — не відповіли на запити про коментар. У базі даних Equasis немає контактної інформації менеджера азербайджанської компанії Ailana, Nautilus Fleet Management LLC. Дзвінки до її власника, Alvido Chartering Ltd., залишилися без відповіді.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти