У початок

Порт «Констанца» став найбільшим імпортером морського ДП у регіоні

Згідно зі звітом S&P Global, імпорт дизельного пального у порту «Констанца» зріс у 2,5 раза, з 1,6 млн тонн 2021 року до війни в Україні до 4,4 млн тонн 2024-го, що зробило румунський чорноморський порт найбільшим напрямком імпорту в Середземноморському й Чорноморському регіонах. Про це повідомляє Romania Insider.

Якщо зазирнути наперед, то ніщо не вказує на те, що попит на дизельне пальне у Констанці не продовжить зростати в найближчі роки, підсумовує S&P. Тенденція, яка спостерігалася між 2021 і 2025 роками, відображає картину різкого зростання, тоді як поточні фундаментальні показники ринку свідчать про стабільне місцеве споживання.

Особливо це створює надійні основи для Oil Terminal і JT Grup Oil, які будують у Констанці дизельний термінал вартістю 25 млн євро. 

До початку розв'язаної рф повномасштабної війни у лютому 2022 року Україна отримувала більшу частину дизельного пального з росії. З початком війни і введенням санкцій проти росії Києву довелося шукати нові джерела постачання.

Новими основними постачальниками стали Польща на ринку північно-західної Європи й Румунія на ринку Середземного/Чорного моря.

Згідно з нещодавно опублікованими даними S&P Global Commodities at Sea (CAS), імпорт дизельного пального й мазуту у Констанцу становив 4,4 млн тонн 2024 року проти 1,6 млн 2021-го. За період 2021-2024 років загальний обсяг досяг 12,2 млн тонн.

Для порівняння, інші великі порти у регіоні, які отримують великі обсяги палива, зафіксували торік менші обсяги. Імпорт, отриманий портом «Лавера» на півдні Франції (у Фос-сюр-Мер), становив 3,9 млн тонн, потім йдуть порт «Копер» у Словенії (3,4 млн тонн) і «Венеція» в Італії (3,1 млн тонн).

Польські порти «Гданськ» і «Гдиня» також спостерігали значне зростання імпорту дизельного пального з 2021 року, дотримуючись траєкторії, дещо подібної до імпорту у Констанці.

2021 року сумарний імпорт дизельного пального й мазуту в Гданську й Гдині становив 2,6 млн тонн, а потім зріс до 3,9 млн тонн 2024 року. Попри те, що зростання було значним, воно не таке різке, як у Констанці, де за останні чотири роки спостерігалося зростання майже на 3 млн тонн, показує S&P Global.

Раніше enkorr повідомляв, що обсяги перевалки дизпального й газойлю в січні-лютому у румунських портах упали на 40% через слабкий попит в Україні й на внутрішньому ринку.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти