Комітет Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики на сьогоднішньому засіданні ухвалив доопрацьований законопроєкт 7668-д щодо повернення акцизів на пальне. Про це у своєму телеграм-каналі повідомив заступник голови комітету Ярослав Железняк.
З його слів, головними відмінностями від запропонованого урядом проєкту стали такі позиції:
1) на автогаз повертається акциз обсягом 52 євро/1000 л (а не 100 євро, як було в урядовому варіанті);
2) акциз для альтернативних видів палива, з додаванням біоетанолу, теж прирівнюється до 100 євро/1000 л (досі було як до війни: 162 євро/1000 літрів)
«Все інше (бензин і дизель) 100 євро/1000 літрів, як і пропонував уряд», — повідомив він.
Я.Железняк зазначив, що проєкт закону у такому вигляді підтримали 18 народних депутатів, троє – утримались, він єдиний був проти, а ще одна депутат відмовилась від голосування взагалі.
Згідно з розрахунками Консалтингової групи «А-95», запропонована комбінація акцизів надасть до бюджету 3,059 млрд грн на місяць, тоді як уніфікована ставка дала б змогу отримувати 3,340 млрд грн на місяць.
Нагадаємо, Верховна Рада 15 березня 2022 року ухвалила закон №7137-д, яким передбачила нульову ставку акцизу на бензин, дизельне пальне й скраплений газ і зменшення ПДВ з 20-ти до 7%.
Через п’ять місяців уряд вніс у Верховну Раду законопроєкт про скасування пільгового оподаткування на пальне, який було зареєстровано на сайті парламенту 14 серпня.
Урядовим документом пропонується запровадити уніфіковану ставку акцизу для всіх видів пального (бензини моторні, важкі дистиляти й інші нафтопродукти, скраплений газ, бутан, ізобутан) обсягом 100,00 євро за 1000 л. Разом із тим уряд пропонує залишити пільговий ПДВ на пальне, який наразі складає 7% замість 20%.
На думку директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, після повернення акцизу ціни на нафтопродукти на АЗС залишаться на поточному рівні. Таку ж думку висловив і Олександр Кубраков, міністр інфраструктури України (Мінінфраструктури ініціювало подання законопроєкту).
Основні дискусії розгорнулись навколо уніфікації акцизу. Галузеві газові асоціації та їхні парламентські лобісти у вигляді фракції «Європейської солідарності» заявили про непоправну шкоду такої пропозиції для скрапленого газу. Проте уніфікована ставка на всі марки моторних палив уже діє пять місяців, і це не призвело до зменшення ефективності використання автогазу порівняно з бензином.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти