У початок

Попит на сиру нафту в Китаї зростає, але дорога саудівська нафта менш бажана — Reuters

Несподіване підвищення ціни на нафту Саудівської Аравії для березневих вантажів розглядається ринком як позитивний сигнал про те, що попит у Китаї зростає, оскільки найбільший у світі імпортер знову відкриває й стимулює свою економіку, повідомляє Reuters.

Здається цілком можливим, що Китай імпортуватиме більше сирої нафти в найближчі місяці, але питання для Saudi і ширшого співтовариства нафтотрейдерів полягає в тому, купуватимуть вони відносно дорогу саудівську нафту чи китайські нафтопереробники найдуть дешевші альтернативи.

Aramco, контрольований державою виробник нафти, підвищив офіційну ціну продажу (OSP) своєї флагманської суміші Arab Light для азіатських клієнтів для березневих вантажів на 20 центів за барель, до $2, над регіональними котируваннями Оман/Дубай.

Це стимулює китайських нафтопереробників максимізувати обсяги від інших виробників, які пропонують спотові вантажі.

До них належать західноафриканські виробники, такі як Ангола й Нігерія, США і Бразилія, але найголовніше – росія.

Китай уже закуповує в росії все більші обсяги — настільки, що за кілька останніх місяців росія витіснила Саудівську Аравію як головного постачальника Китаю.

Це пояснюється тим, що зараз російська нафта пропонується з великими знижками, оскільки європейські й інші покупці, такі як Японія, припиняють імпорт у рамках зусиль покарати москву за її повномасштабне вторгнення в Україну торік 24 лютого.

Китай імпортував 2,03 млн барелів на добу (б/д) з росії в січні, згідно з даними Refinitiv Oil Research, порівняно з 1,52 млн б/д в грудні.

Це зробило росію провідним постачальником до Китаю, обігнавши Саудівську Аравію, з січневим імпортом із королівства 1,77 млн б/д.

Іншим чинником, який слід враховувати, є те, що незалежні нафтопереробники Китаю можуть перейти до імпорту мазуту замість сирої нафти передовсім тому, що російські нафтопродукти було заборонено країнами Європейського Союзу з 5 лютого.

Хоча Китай є нетто-експортером нафтопродуктів, деякі нафтопереробні заводи мають змогу переробляти мазут у продукти вищої вартості, такі як дизельне пальне і бензин.

Потоки російського мазуту в Китай уже різко зросли, а дані товарних консультантів Kpler показують, що в січні Китай імпортував 3,89 млн барелів з росії, що є рекордним показником.

Цей показник планується перевищити цього місяця, оскільки Kpler відстежує прибуття морським транспортом російського мазуту до Китаю на рівні 6,75 млн барелів.

Тоді постає питання, якщо зростаючий попит Китаю перевищить те, що він може отримати з росії, куди він повернеться далі?

Нафта в США наразі дешевша, ніж сорти Близького Сходу, ціни на які зазвичай зростають у зв’язку зі зміною нафти в Саудівській Аравії.

Уже є ознаки того, що апетит Китаю до американської нафти зростає: Kpler оцінює надходження в березні 23,61 млн барелів проти 6,76 млн у лютому й 8,65 млн у січні.

За оцінками Kpler, імпорт Китаю з Бразилії в березні склав 24,1 млн барелів проти 21,06 млн у лютому, що є найвищим показником за два роки.

Загалом якщо Aramco очікує значного зростання попиту на сиру нафту в Китаї, вона, мабуть, очікує фантастично сильного результату, якщо також розраховує продавати збільшені обсяги власної нафти за вищою ціною.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти