Постачання імпортного дизпального на основних напрямках пожвавилися після новорічних свят. Водночас трейдери зазначають, що обсяги реалізації нижчі за грудневі.
У середині січня автомобільні партії дизпального на східних терміналах Польщі пропонувалися з преміями $85-100/т до котирувань CIF, що відповідає рівням початку місяця. Зі слів постачальників, попит з боку України наразі низький, а вибірка продукту паливовозами с нафтобаз здійснюється повільно.
«На залізничні партії попит є, а в автомобілях дуже мало продажів», — зазначає один із постачальників.
Але трейдери сподіваються, що ситуація покращиться завдяки розблокуванню основних КПП на польсько-українському кордоні.
«Після повідомлень про закінчення страйків кількість звернень з України до нас збільшилася», — кажуть у польській компанії. Втім, співрозмовник зазначає, що продажі палива на тлі гарних новин поки що не зросли. Деякі трейдери також розглядають можливість зменшити націнки на кілька доларів, щоб простимулювати продажі.
На внутрішньому ринку Польщі гуртові партії дизпального протягом тижня здорожчали на 104 зл/м3, до 5 152 зл/м3 ($1 061/т) через зростання котирувань і ослаблення курсу злотого. Спред з котируванням CIF зріс на $12/т і становить $254/т. Компанії повідомляють, що на польському ринку також спостерігається низький попит. Через це гуртові партії дизпального пропонуються зі знижкою 100-150 зл/м3 від базового прайсу Orlen. На паливо з вмістом 7% біодизелю дисконт досягає 300 зл/м3.
Компанія Orlen Lietuva на тиждень 22-28 січня понизила премії на автомобільні партії дизпального зі своїх терміналів у середньому на $24/т, до $28-40/т, це найнижчі націнки за останні кілька місяців. Ймовірно, таким чином литовський виробник намагається заохотити компанії збільшити закупівлі після спрощення логістики в українському напрямку.
Американське дизпальне з Риги постачається в Україну на умовах від +$44/т до котирувань CIF.
«Спочатку цей продукт призначався не для українського ринку, але щось пішло не так», — каже представник компанії, знайомий із ситуацією.
На дунайських терміналах минулого тижня націнки на автомобільні партії зменшилися на $5/т, до $100-110/т до середземноморських котирувань CIF. Трейдери кажуть, що є і більш привабливі пропозиції, від +$80-90/т, які врешті змушують інших постачальників зменшувати ціни. Цей демпінг ілюструє ситуацію з продажами на півдні — днями морем надійшло багато ресурсу, тож трейдери скидають дизель у ринок зі знижками, аби уникнути більших втрат на демереджі.
У Констанці автомобільні партії дизпального продаються за +$70-80/т. На терміналах Роман і Фундуля продукт пропонується з націнками +$128-130/т і +$105-108/т відповідно. У середині січня румунські аграрії почали блокувати КПП на кордонах з Буковиною й Закарпаттям. Але попри це паливовози продовжують їхати в цьому напрямку, хоча і з певними затримками.
За підсумками січня обсяги споживання дизпального в Україні будуть меншими за грудневі. Про це свідчать дані про постачання імпорту й коментарі учасників ринку. За 18 днів січня українські імпортери розмитнили 261 тис. тонн продукту, це на 13% менше порівняно з аналогічним періодом грудня.
«Реалізація зменшилася відповідно до сезону. Якщо в грудні ми проливали в середньому 260 кубів дизелю на добу, то зараз лише 220 кубів», — каже власник однієї з невеликих мереж АЗС.
Розблокування польського кордону сприятиме підвищенню ефективності постачань нафтопродуктів з Польщі й країн Балтії. Це призведе до загострення конкуренції між постачальниками й не виключає подальшого зменшення націнок на паливо.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти