У початок

Польща знижує премії, Греція втрачає позиції

Квітень не приніс хоч якогось зростання продажів польським і литовським постачальникам дизпального. Втім, особливих сподівань з цього приводу й не було. На внутрішньому ринку в Польщі й Литві реалізація теж була «не супер», тож травневі премії на вагони довелося знижувати. На півдні на повний зріст відновилася боротьба обсягів проти прибутків. Премії на морські партії палива в травні трохи знизяться, але зростання фрахту все нівелює.

Примара кризи

Автомобільні партії ДП з постачанням у травні зі східних польських терміналів пропонуються за +$50-65/т до котирувань CIF NWE без урахування ескалації, що відповідає рівням квітня. Постачальники зазначають, що в цілому квітневі продажі у паливовозах були навіть гіршими, ніж у березні.

«Ми продали десь у півтора раза менше, ніж на початку весни», — бідкається один із польських трейдерів.

Не допомогло польським компаніям проведення ремонту на Мажейкяйському НПЗ і падіння котирувань газойлю у першій половині квітня. Зазвичай під час зниження котирувань польські трейдери отримують перевагу, оскільки Orlen Lietuva встановлює ціни на значеннях ULSD CIF NWE минулого тижня. На внутрішньому ринку Польщі реалізація теж не зросла.

«Є відчуття зменшення попиту з боку перевізників, може, це вже якісь прояви економічної кризи», — припускають в Unimot.

Компанія Orlen Lietuva на тиждень 28 квітня – 4 травня продавала автомобільні партії ДП з Мажейкяя й Моцкави з націнками $26/т і $39/т до котирувань CIF NWE з ескалацією, це на $12/т менше від показників попереднього тижня.

Премії на залізничні партії з термінала Orlen у Журавиці зменшилися на $3-5/т, до $71/т до CIF NWE. Аналогічне зниження оголосили й приватні польські постачальники. У травні вагони з дизелем відправлятимуть за +$56-59/т до CIF NWE без ескалації на умовах DAP. З термінала у Дембогоже компанії пропонували залізничні партії палива за +$25-28/т до CIF NWE без ескалації. Поїзди з термінала Orlen Lietuva у Моцкаві було продано за $28-30/т до CIF NWE, що на $2/т менше від квітневих рівнів.

Премії мінус, фрахт – плюс

На півдні розміри премій на основних напрямках постачань залишилися без змін або зменшилися на символічні $1-2/т. Водночас на ту ж саму величину зросла вартість фрахту. Танкери з грецьким паливом з постачанням у травні пропонувалися за +$21-22/т до FOB Med, це на $1/т менше, ніж у квітні. Але фрахт зріс з $33-35/т до $35-37/т.

«Ставки зросли, оскільки олійники готові сплачувати більше, ніж трейдери нафтопродуктами», — пояснює причини зростання один з постачальників.

У квітні постачання дизелю Hellenic Petroleum скоротилися вдвічі, до 40 тис. т, у травні пропозиція також буде обмеженою.

«Попри те, що ремонт закінчиться у травні, Hellenic дасть не більше 7 лотів [40-45 тис. т] на український ринок», — вважає трейдер.

«Наразі в Hellenic й самі точно не знають, скільки вони готові дати, ситуація змінюється щотижня», — розповіли в іншій торгівельній компанії.

Пересихання грецького потоку призвело до збільшення постачань дизпального з турецьких портів. У квітні, окрім звичного STAR, на український ринок було продано танкер палива виробництва Tupras. Зі слів трейдерів, пальне виробництва STAR з постачанням у травні пропонується за $21-22/т до котирувань FOB Med, що відповідає квітневому рівню. Продукт Tupras у квітні продавався на кілька доларів дешевше, ніж STAR, щоб компенсувати витрати на демередж.

«Обсягів Tupras мало, крім того, доводилося чекати розмитнення 5-6 днів, оскільки їх термінали на особливому контролі», — пояснює природу низької премії на турецький продукт один із трейдерів.

Нагадаємо, термінали Turpas Aliaga й Turpas Izmit було внесено у перелік портів і терміналів, які залучені до постачання російського дизельного пального.

Постояти у квітні довелося й вантажу з турецької Мармари, який привіз Wexler.

Утім, можна сказати, що це вже тенденція. Пошук альтернативних джерел свідчить про те, що далеко не всіх влаштовує негнучкість грецького ціноутворення, вважає швейцарський трейдер.

«Ми веземо з різних джерел, греки це бачать. Можливо, вони дійдуть якихось висновків», — додає співрозмовник.

На початку квітня пропозиції з Констанци були менш привабливими порівняно з Грецією й Туреччиною, але під кінець місяця собівартість палива з цих напрямків зрівнялася. Досягненню паритету сприяло зменшення спреду між середземноморськими котируваннями CIF і FOB. Крім того, у квітні з Констанци вантажився переважно важкий індійський продукт, який має меншу ескалацію. На травень баржеві партії дизпального з Констанци пропонуються з премією $26-29/т до CIF Med, це в середньому на $1/т менше порівняно з початком квітня.

Упродовж квітня реалізація дизпального на півдні України була низькоприбутковою або збитковою, при цьому обсяги продажів збереглися на рівні березня. Наприкінці квітня автомобільні партії ДП на українському березі Дунаю пропонувалися з преміями +$62-67/т до котирувань CIF Med. Водночас собівартість грецьких і румунських обсягів становить $61-69/т від котирувань.

Учасники ринку припускають, що у травні реалізація може погіршитися.

«Скоріше за все, побачимо зниження. Аграрії основні роботи вже провели, тому високого попиту не буде до серпня», — резюмував великий український імпортер.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти