У початок

Податки, якість, недолив: експерт пояснив розліт цін на АЗС

Розліт цін на пальне у різних автозаправних мережах на 10-15%, передовсім це наслідок несплати податків, реалізації неякісного пального і його недолив. Таку думку у своїй авторській колонці «Почім дешевий бензин?» висловив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

«Розльоту цін на колонках у 10-15% ви не побачите ніде в Європі, де ціни можуть відрізнятися на 1-2 «євро-копійки». Виняток – «холодні» АЗС або станції самообслуговування, де ціна менша через відсутність персоналу, але це до 2 грн/л на наші гроші, а не 7-8 грн», — пише він.

На його переконання, ситуація з українськими мережами стала наслідком різних методів «оптимізації» вартості пального. Перший із них — несплата податків.

«Різниця у податках між «соціально орієнтованими» й «дорогими» АЗС у середньому 2 грн/л. Більшість клієнтів на цей чинник не зважає, бо йдеться про власну кишеню. Хоча за фактом у них непомітно забирають ці гроші з іншої кишені», — зазначає експерт.

Другий — реалізація неякісного пального.

«Стосується переважно бензину, бо набодяжити дизпальне складно. Лабораторні перевірки «соціального» бензину, які мені доводилося бачити останнім часом, свідчать про додавання 10-15% спиртів – легкої сполуки, яка збільшує не тільки обсяг продукту, але й витрату пального. У своїх розрахунках я оцінив перевитрату в скромні 7,5% (4 грн/л), хоча доводилося чути оцінки на рівні 10-12%», — пише Куюн.

Третім чинником, який впливає на різницю пального, є недолив.

«Точкові заміри кажуть про те, що найчастіше й найбільш об’ємно недоливи практикуються на так званих «бочках». Воно й не дивно, адже це повністю нелегальні об’єкти, які ніхто не контролює. Свою непривабливість треба перекривати привабливою ціною, а тому пускаються вони у «всі тяжкі». Сягають недоливи 2-3%, завдяки чому ціна «покращується» на 1-1,5 грн/л» — вважає він.

Окрім цього, зі слів Куюна, бочки й нелегальні АЗС у посадках і промзонах також мають змогу продавати дешевше, користуючись відсутністю інвестиційної складової, що «фактично означає «економію» на безпеці цих апріорі не дуже безпечних об’єктів».

«Якщо скласти докупи всі чинники «оптимізації», а фактично надування держави й споживача, то «дешеве» пальне вже не виглядає таким і дешевим. За фактом воно коштує стільки ж або навіть дорожче, ніж у відомих національних мережах. Відповідно, «дороге» пальне не виглядає таким уже й дорогим. АЗС, які торгують «дешевим» пальним і фактично без класичної націнки, заробляють на недоливах і несплаті податків до 3,5 грн/л на дизелі й до 7,5 грн/л на бензині, який, до того ж, ще й бодяжать», — резюмував очільник «А-95».

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти