На початку січня на основних напрямках постачань скрапленого газу спостерігається зниження торгівельної активності. Українські компанії неквапливо вивчають цінові пропозиції, які вони отримали від європейських партнерів.
«Зараз на внутрішньому ринку достатньо продукту, а продажі впали. Тому немає потреби терміново шукати газ», — коментує ситуацію невеликий імпортер СВГ у Києві.
Протягом грудня обсяги імпорту скрапленого газу в Україну збільшилися майже на 19%, перевищивши 100 тис. тонн. Трейдери у Польщі й країнах Балтії реагують на зміни настрою українських покупців, тому зменшують ціни.
Ціни на скраплений газ у Польщі продовжують зменшуватися. Цього тижня автомобільні партії пропан-бутанової суміші здешевшали на $13-27. За даними еnkorr, ціни на автомобільні партії ПБТ на польських терміналах з урахуванням витрат на транспортування до українського кордону знизилися до $800-815/т.
У Польщі наразі спостерігається профіцит скрапленого газу, виникненню якого сприяла тепла погода й збільшення обсягів імпорту у грудні перед підвищенням ставки паливного ПДВ. З 1 січня 2023 року ставка ПДВ для палива зросла з 8% до 23%. Проте учасники ринку побоюються, що ситуація раптом може змінитися.
«Ми бачимо збільшення обсягу пропозицій з Польщі й країн Балтії, газ дешевшає. Та як і минулими роками ми ризикуємо потрапити в пастку, коли ринок не помітить переходу від профіцитного стану до дефіцитного», — розповідає співробітник полтавської компанії.
2023 року Польща планує збільшити обсяги імпорту скрапленого газу морськими портами. Нещодавно стало відомо, що термінал у Гдині уклав угоди з великими гравцями паливного ринку на постачання нафтопродуктів, зокрема скрапленого газу, обсягами, які мають забезпечити рентабельну роботу терміналу. У найкращі часи порт у Гдині приймав понад 10 тис. тонн скрапленого газу щомісяця. Отже, 2023 року Польща зможе імпортувати щонайменше 100 тис. тонн продукту морем додатково за наявності чинних контрактів.
На початку січня опитані компанії не укладали нових угод на постачання газу залізницею на тлі здешевлення автомобільних партій продукту й швидкості його постачання. «Ми розглядали можливість імпорту газу з Гданська, але через черги на налив і завантаженість польської залізниці цей варіант поки що не спрацював», — каже крупний імпортер газу. Нагадаємо, що наприкінці грудня залізничні партії ПБТ на умовах DAP Ізов та DAP Ягодин здешевшали до $835-901/т.
На південному напрямку повна тиша. Учасники ринку повідомляють про брак нових угод і пропозицій. «Компанія Bulmarket поки що не відповіла на наші листи з запитами про ціни», — пояснює менеджер київської компанії. «Interport повідомляє про затримання прибуття танкерів із газом, тому вони не можуть вести жодних діалогів», — каже імпортер полтавської мережі.
Учасники ринку зазначають, що наразі постачання газу з Румунії не такі привабливі на тлі його стрімкого здешевлення у Польщі й країнах Балтії. Нагадаємо, у кінці грудня автомобільні партії ПБТ у румунському Галаці пропонувались за $820/т, в Мангалії ціни на газову суміш становили $795/т.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти