У початок

Перспектив запуску ОПЗ наразі жодних – перший заступник директора заводу

Також є російською мовою

На сьогоднішній день ремонтні роботи на Одеському припортовому заводі (ОПЗ) в основному закінчено, й він готовий до запуску, але поки що там нічого не відбувається. Про це у коментарі enkorr повідомив перший заступник директора ОПЗ Микола Щуриков.

Ключова проблема полягає у відсутності давальця газу. За словами Щурикова, сінгапурська компанія Dachex Shipping Pte Ltd, яка виграла конкурс на постачання газу ОПЗ за давальницьким контрактом, згодом відмовилася підписувати договір із підприємством, у зв'язку із чим «про неї можна забути».

«З цією сінгапурською компанією була своя інтрига. Насправді вони підвісили ситуацію щодо виграного конкурсу, але вона перспектив не має, і поки що серед тих людей, які намагаються вести пермовини щодо запуску заводу, їх немає, вони просто зникли», – каже Микола Щуриков.

Тим часом відносини АТ «Одеський припортовий завод» з попереднім давальцем, компанією «Агро Газ Трейдинг», закінчилися. За словами Щурикова, кілька тижнів тому вони повністю закрили зобов'язання за договором, погасивши перед ОПЗ усі заборгованості.

«На сьогодні боргів ні у АГТ перед заводом, ні у заводу перед АГТ не залишилося, тому фактично жодних проблем тут немає. Частково підписано документи щодо взаєморозрахунків, і зараз готується акт звірки щодо товарних залишків, який буде підписано найближчим часом, щоб повністю закрити це питання», – пояснив Щуриков.

Микола Щуриков також зазначив, що на даному етапі, з огляду на вартість газу й вартість добрив, перспективи запуску роботи заводу мінімальні.

«Я навіть сказав би, що в такій ситуації їх наразі немає жодних. Або на рівні уряду має бути ухвалено неринкове рішення, в результаті якого завод отримає доступ до дешевого ресурсу, – пояснює він. – Зараз же з огляду на ціни працювати не вигідно ні заводу, ні давальцю».

Як зазначив М.Щуриков, керівництво заводу вело перемовини з групою «Кернел» щодо перспектив розв'язання проблем ОПЗ і запуску заводу.

«Та на сьогодні «Кернел», вивчивши ситуацію, не бачить такої змоги, й поки що вони не готові цього робити. Намагаються відновити перемовини також ті компанії, які брали участь у конкурсі на давальця, Maddox SA, «Сокар Україна» й інші», – підсумував він.

Як повідомляв enkorr, Одеський припортовий завод призупинив виробництво через різке зростання ціни на газ і борг держпідприємства перед газорозподільною компанією «Одесагаз».

Нагадаємо, протягом 2020 року було зроблено дві спроби провести новий конкурс із відбору давальця для ОПЗ, проте обидві було зірвано, й у результаті договір із АГТ двічі пролонгувався.

Третій конкурс було оголошено у березні 2021 р., та вже 19 квітня завод тимчасово призупинив процедуру відбору за позовом «приватівського» трейдера ТОВ «Юнайтед Енерджі».

Однак у липні переможцем третього етапу процедури відбору стала сінгапурська компанія Dachex Shipping Pte. Ltd, яка запропонувала, як зазначали на підприємстві, «найкращі додаткові умови співпраці», а саме укладання договору фінансування (безвідсоткової позики) на суму до $20 млн. терміном на два роки.

Довідка enkorr

ПАТ «Одеський припортовий завод» випускає хімічну продукцію, а також займається перевалкою хімпродукції на морський транспорт. Державі від імені ФДМ належить 99,5667% акцій ОПЗ, 0,0021% – ТОВ «Конкорд Капітал», іншим акціонерам-фізособам – 0,4312%.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти