Танкери, що перебувають під санкціями США, з'явилися у складному морському ланцюжку постачань, який перевозить російську нафту до Індії. Це викликає питання щодо позиції азійської країни стосовно цих потоків саме тоді, коли імпорт досяг рекордного рівня. Про це повідомляє Bloomberg.
Минулого тижня близько 1 млн барелів сирої нафти марки Sokol з Далекого Сходу росії було доставлено на індійський нафтопереробний завод (НПЗ). Половину цього обсягу було завантажено після двох перевантажень з судна на судно, одне з яких було здійснено танкером, що перебуває під санкціями США, свідчать дані Kpler і Vortexa Ltd. Інші судна, що перебувають під санкціями США, перевезли вантажі марки Sokol, які мають бути доставлені наступного місяця, повідомляє Kpler.
Нафтотрейдери уважно стежать за закупівлями Індії, яка стала найбільшим імпортером російських морських барелів після повномасштабного вторгнення москви в Україну, а також за зусиллями США з перешкоджання цим потокам. Обмеження, що запроваджуються Заходом і були посилені у січні, загалом спрямовані як на те, щоб підтримувати потік нафти й уникнути різкого зростання цін, так і на те, щоб обмежити вигоди для москви.
Індія раніше заявляла, що суднам, на які накладено санкції США, не буде дозволено розвантажувати свої вантажі в країні, хоча уряд прем'єр-міністра Нарендри Моді також стверджував, що дотримується лише обмежень ООН і не дотримується обмежень, встановлених будь-якою окремою країною чи блоком. Міністерство нафти не відповіло на електронний лист із проханням прокоментувати цю історію.
«В індійському імпорті російської сирої нафти завжди буде елемент розрахункового ризику, але нафтопереробні заводи (НПЗ) здебільшого перестраховувалися, — сказала Вандана Харі, засновник Vanda Insights у Сингапурі. — По суті, вони не можуть нести відповідальність за те, як транспортується сира нафта».
Наприкінці березня Viktor Titov, судно Aframax, на яке було накладено санкції Міністерством фінансів США у січні в рамках широкої хвилі обмежень, забрав близько 500 тис. барелів нафти «Сокол» з російського термінала де-кастрі, свідчать дані. Після плавання до затоки Находка поблизу російського козьміно Viktor Titov здійснив перевалку з судна на судно з Night Glory через тиждень.
Це судно, Aframax, потім відпливло до вод біля узбережжя Малайзії, де перевантажило вантаж на судно Suezmax, Cordelia Moon, яке розвантажилося на НПЗ «Джамнагар» у західній Індії наприкінці травня. Night Glory й Cordelia Moon перебувають під санкціями Великої Британії, але не США.
Дані Kpler показують, що інші танкери, що перебувають під санкціями США, також були залучені до торгівлі, включаючи Captain Kostichev і Victor Konetsky. Captain Kostichev завантажив 699 тис. барелів нафти Sokol з «сахаліну-1» наприкінці квітня, а потім перевіз їх на «Монте-1», який, як очікується, розвантажиться в Джамнагарі на початку червня. Victor Konetsky здійснив перевалку з судна на судно до Night Glory у затоці Находка в середині травня. Танкери можуть змінити пункт призначення.
Індія стала основним ринком морської нафти для росії після вторгнення в Україну 2022 року, оскільки західні покупці відмовилися від постачань. Імпорт має досягти рекордних 2,196 млн барелів на день цього місяця, оскільки нові танкери долучилися до торгівлі після хвилі санкцій США, оголошених у січні.
«На цей час США, здається, не посилюють правоохоронних заходів і не посилюють своїх санкцій проти росії, — сказав Харі. — Якщо і коли це зміниться, ви, ймовірно, побачите, як НПЗ на деякий час відступлять, перестрахуйтеся. Тепер вони навчилися їздити на цих хвилях».
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти