У першій половині січня сталося різке падіння попиту на імпортне дизпальне. Зменшення продажів зумовило накопичення грудневих запасів перед підвищенням акцизу. Кількість охочих купувати нові обсяги у січні зменшилася також через зростання європейських котирувань.
На початку року премії на автомобільні партії ДП у польських компаній зменшилися на $2-3/т, до $55-70/т до котирувань CIF NWE без урахування ескалації. Попит у січні такий, що деякі компанії поки що не продали в Україну жодної тонни.
«З початку року у нас ще не було продажів. Можливо, щось було б, якби не зростання котирувань», — розповіли у Solumus.
У компаній Anwim і Unimot ситуація з продажами автообсягів не набагато краща — на двох вони продали аж 10 машин з дизелем у першій половині січня.
«За ціною ми зараз програємо литовському Orlen, який, по суті, продає паливо за котируваннями минулого тижня. Коли котирування почнуть падати, настане наш час», — вважають у польській компанії.
Залізничні продажі також не без втрат. На січень обсяги у вагонах було продано за $71-74/т до котирувань CIF NWE без урахування ескалації на умовах DAP, це на $2-3/т вище, ніж у грудні. Постачальники ресурсу зазначили, що обсяги реалізації на початку року впали.
«Мережі на січень замовили обсяги, а от трейдери відмовилися», — повідомили в Unimot.
Автомобільні партії дизпального 13-19 січня Orlen Lietuva продає за $733-748/т на умовах FCA. На час встановлення цін премії на автомобільні партії до котирувань CIF становили $25-40/т. Наступного тижня націнки впали до $6-20/т — найнижчого рівня за останні кілька місяців.
«Orlen заливається дизелем. На початку року в Литві підвищили акцизи на палива, тому тепер усі транзитні вантажівки намагаються заправлятися в сусідній Польщі, це сприяє падінню реалізації», — розповів представник однієї з мереж.
Учасники ринку також повідомляють, що премії на січневі залізничні обсяги з термінала у Моцкаві впали нижчевід $40/т на тлі слабкого попиту.
На півдні, де зазвичай спостерігається активна торгівля, на початку року було тихо.
«Веземо дуже обережно, бо попит фактично відсутній», — каже великий закордонний трейдер.
За перші два тижні січня обсяги надходжень морських партій становили лише 36 тис. т, це втричі менше, ніж зазвичай.
Премії на баржеві й танкерні партії з Констанци й грецьких портів порівняно з груднем не змінилися.
«На такому попиті ніхто нічого не став міняти. Можна домовитися про дешевший фрахт, на $1-2, але ж ніхто не везе», — каже один з учасників ринку.
Баржеві партії з Констанци у січні відвантажуються за +$28-32/т до CIF Med, грецькі танкери продаються за +$18-22/т до котирувань FOB Med. У січні грецький дизель конкурує сам із собою, оскільки в Констанці 60% обсягів, що продається в Україну, — це продукт Hellenic і Hellas. Водночас трейдер, який возить великі обсяги грецького палива, каже, що постачати маленькими танкерами напряму не дуже вигідно, у Констанці наразі кращі умови. Танкерні партії продукту STAR з Аліаги пропонувалися за +$16,5-17/т до FOB Med, але цього місяця ще не було продажів.
Автомобільні партії ДП на українському березі Дунаю пропонувалися за +$78-83/т до CIF Med. При цьому собівартість постачань з Греції й Румунії на дунайські термінали у січні оцінюється на рівні $76-78/т, що вчергове підкреслює слабкість ринку.
Трейдери не покладають особливих сподівань на січень, чекаючи, коли ринок переварить грудневі запаси й врешті почне працювати.
«Чекаємо на активізацію ринку десь так після 10 лютого», — сказав морський трейдер.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти